Медицина
Технології

Розроблено шприц для доставлення під шкіру в’язких медикаментів

Вчені з Массачусетського технологічного інституту розробили прототип шприца, який може вводити в’язкі препарати під шкіру з мінімальним зусиллям. Зазвичай такі медикаменти вводять розведеними внутрішньовенно, але не завжди є можливість провести таку процедуру, через що простий у використанні винахід вчених може стати її вдалою заміною. Про це написали вчені в статті журналу Advanced Healthcare Materials.

Деякі медикаменти є настільки концентрованими, що їхні розчини мають високу в’язкість. Настільки високу, що їх неможливо ввести через звичайну голку. Тож їх розводять, а потім вводять великий об’єм внутрішньовенно. Але це означає, що пацієнт мусить потрапити до спеціалізованого медичного закладу, що може бути нелегким завданням для віддалених регіонів або бідних народів. Тому американські вчені присвятили своє дослідження розв’язанню цієї проблеми. Схоже, їм вдалося.

Що розробили вчені?

Науковці розробили прототип шприца для підшкірного введення ліків, який складається із двох циліндрів, замість одного, розміщених один в одному. Внутрішній циліндр містить в’язкий медикамент, а зовнішній — біосумісну змащувальну рідину. Вміст обох циліндрів витискається одночасно, натисканням на один поршень.

Під час того, як медикамент витискається із внутрішнього циліндра, він покривається тонкою плівкою змазки. Завдяки цьому дві рідини з легкістю проходять через тонку голку. Досліди показали, що для введення навіть найбільш в’язких препаратів потрібно докласти лише сьому частину зусиль від тих, що потрібні за звичайних умов.

Інше використання

Винахід може знайти своє застосування і в 3D-біодруку — оскільки під час проходження голкою препарати зазнають мінімальної деформації, то в такий спосіб можна виводити й живі клітини чи тканини, вважають розробники.