Розроблено метод виявлення мікропластику в людських органах

Американські дослідники продемонстрували ефективність свого способу виявлення мікропластику в людських тканинах із використанням методу мас-спектрометрії. У результаті досліду вчені успішно виявили пластикові сполуки в усіх 47 зразках людських органів. Про це доповіли науковці на віртуальній зустрічі Американського хімічного товариства.

Мікропластик - пластикові частинки, розмір яких менш як п'ять міліметрів - забруднив буквально всю планету. Його знайшли, зокрема, на дні океанів, в арктичних снігах, ґрунті та організмах тварин. Навіть люди регулярно вживають пластикові частинки з їжею чи рідиною. Попри його всюдисутність та підтверджену дослідженнями шкоду для тварин, вчені ще й досі не знають достеменно, як впливає мікропластик на організм людини. Але виявити надзвичайно малі пластикові частинки в тканинах та їхнє вивчення є складним завданням. Але вчені з Університету штату Аризона заявляють, що розробили метод, який це уможливлює.

Як вони це зробили?

Науковці обрали для дослідів 47 зразків тканин людських легенів, печінки, нирок та селезінки - органів, що ймовірно найбільше піддаються впливу мікропластику та накопичують їх. Вчені додали до зразків частинки різних типів пластику та розчинили їх хімікатами. Потім вчені перевірили, чи зможуть виявити та вирахувати кількість мікропластику в зразках за допомогою спектроскопічних методів.

Результат

Вчені успішно виявили токсичний компонент пластику бісфенол А у всіх 47 зразках тканин, включно з частинками таких пластиків, як полікарбонату, поліетилен терефталату (PET), з якого виробляють пластикові пляшки, та поліетилену.

Вчені також розробили онлайн-інструмент, який дасть змогу дослідникам стандартизувати свої вимірювання мікропластику тканинах людини, через конвертацію інформації про кількість пластикових частинок в одиниці маси та площі поверхні.

Що тепер?

Зараз вчені досліджують зразки тканин, щоби вивчити накопичення мікропластику в органах протягом життя донорів. Це допоможе визначити можливі способи впливу мікропластику на здоров’я.