Ровер «Персеверанс» успішно висадився на Марсі

Марсохід «Персеверанс» здійснив успішну посадку в кратері Єзеро. Він працюватиме принаймні один марсіанський рік (687 земних днів), збиратиме зразки поверхні та шукатиме свідчення існування мікроорганізмів на планеті в минулому. Ровер також доставив із собою дрон «Ingenuity», який здійснить перший керований політ на іншій планеті. Про хід приземлення NASA повідомляло у стрімі на YouTube та на сайті.

NASA / YouTube

Як пройшла посадка?

Після майже семи місяців польоту «Персеверанс» приземлився на Марсі. Вхід в атмосферу, спуск і посадка ровера були найризикованішими частинами місії, тому отримали назву «сім хвилин жахів». Спершу вхідна капсула відділилася від основного апарата та увійшла у верхню частину марсіанської атмосфери, рухаючись зі швидкістю приблизно 9 500 кілометрів на годину. Тертя атмосфери нагріло дно капсули до температури близько 1300 градусів за Цельсієм. Після цього над капсулою розкрився парашут. Через 20 секунд захисне дно вхідної капсули від’єдналося, що дозволило роверу використовувати радіолокатор для навігації та визначення висоти. Нарешті від марсохода відділилася остання частина капсули із закріпленим на ній парашутом, і почав працювати спускний модуль. Використовуючи ракети, він сповільнився та спустив «Персеверанс» на поверхню Марса за допомогою нейлонових тросів.

Художнє зображення. «Персеверанс» на Марсі. NASA / JPL-Caltech

Де приземлився ровер?

«Персеверанс» здійснив посадку в кратері Єзеро. Спеціалісти NASA зазначають, що це найскладніша з марсіанських місцевостей, які обиралися для приземлення. У минулому тут було озеро і дельта ріки, що у нього впадала. Астрономи вважають, що середовище кратера могло зберегти ознаки будь-якого життя, якщо воно існувало тут у минулому. Також кратер заповнений скелями, піщаними дюнами та валунами.

Що тепер він робитиме?

Ровер працюватиме принаймні один марсіанський рік, тобто 687 земних днів. Ровер шукатиме ознаки стародавніх мікроорганізмів, які, можливо, колись тут існували. Також марсохід має свердло для збирання основних зразків марсіанської породи, які він зберігатиме у герметичних пробірках. Майбутні місії доставлять їх на Землю для детального аналізу. Крім того, «Персеверанс» випробує технології для перебування людини на Марсі. Зокрема, він спробує отримати кисень з атмосфери планети, шукатиме інші ресурси (наприклад, підземні води), розширить знання про місцеву погоду, пил та інші умов середовища. Також ровер має із собою дрон-розвідник «Ingenuity», який випробує перший політ на Червоній планеті.