Медицина

Рецептор перетворить білу жирову тканину на буру і допоможе схуднути

Дослідники встановили, що рецептор b2-AR може перетворювати білу жирову тканину на буру в організмі людини. Це дозволить регулювати метаболізм та лікувати ожиріння і пов'язані з ним хвороби. Раніше змінити один тип тканини на інший вдавалося лише для мишей. Про це повідомляють автори статті у науковому журналі Cell Metabolism.

Існує два типи жирових тканин у ссавців. Біла накопичується довкола живота та стегон, щоб зберегти зайву енергію для подальшого використання. Бура, навпаки, після активації холодною температурою чи хімічними подразниками спалює накопичену енергію тіла у процесі, що називається термогенезом. Перетворення білої жирової тканини на буру корисне для боротьби з ожирінням та супутніми хворобами, проте довгий час це вдавалося здійснити тільки в організмі мишей. Для цього дослідники використовували їхні Бета-3-адреностимулятори, або b3-AR. Спроби застосувати цей самий білок для людини виявилися невдалими. Нове дослідження доводить, що за процес термогенезу в людському організмі відповідає інший рецептор — b2-AR.

Тепер вчені мають знайти препарати, які активують цей рецептор. Це сприятиме швидкому спаленню калорій, підвищить чутливість до інсуліну та регулюватиме апетит, тому застосування бурої жирової тканини допоможе схуднути та лікуватиме ожиріння і діабет другого типу.