Red Dead Redemption 2 покращила знання гравців про природу Північної Америки

Британські вчені дійшли висновку, що відеогра Red Dead Redemption 2 допомагає пізнавати дику природу Північної Америки. Їхній результат базується на опитуванні гравців, які продемонстрували краще вміння ідентифікувати диких тварин та знання їхньої поведінки й екології, ніж ті, хто в гру не грав. Таким чином високобюджетні відеоігри можуть мати не тільки розважальну, а й навчальну цінність, зазначають науковці в статті журналу British Ecological Society.

Red Dead Redemption 2 / Rockstrar Games

Як виникла ідея для дослідження?

Відеоігри багатьом все ще здаються марною тратою часу, яка тільки заважає навчатися та пізнавати реальний світ. Утім, новітні дослідження спростовують це твердження, як і те, що сильна тяга підлітків до жорстоких ігор пов'язана із високою агресією. Із сучасним розвитком технологій відеоігри можуть забезпечити високий рівень занурення у віртуальне середовище, яке спонукає гравців до пізнання та розвитку нових навичок. Дослідження також підтвердили, що відеоігри тренують у гравців винахідливість, вміння комунікувати та пристосовуватися. Крім таких загальних навичок, деякі з них можуть допомогти дізнатися більше про реальний світ, перебуваючи в цифровому просторі, як би це не суперечливо звучало. Високобюджетні відеоігри часто намагаються максимально точно відтворити елементи середовища реального життя, тому іноді вони можуть бути навіть чимось на кшталт симуляторів природних екосистем. Вони можуть забезпечити контакт, хоча б і віртуальний, із природою, даючи змогу дізнатися більше про сучасний або минулий стан довкілля певних місцевостей. Наскільки це правдиве твердження вирішили перевірити науковці з Коледжу Труро та Пенвіт і Ексетерського університету.

Як вивчали вплив відеоігор на пізнання природи?

Автори звернули увагу на відеогру класу ААА Red Dead Redemption 2, яка вийшла у 2018 році. Це пригодницька гра для дорослих у стилі вестерн, сюжет якої розгортається на Дикому Заході ХІХ століття. Її розробники дуже деталізовано відтворили середовище заходу Північної Америки того часу, і багато віртуальних локацій мають свої аналоги в реальному світі, наприклад, долина Йосеміті та Великі рівнини. Віртуальні екосистеми гри, які мають безпосередній вплив на головного персонажа, наповнюють більш ніж 200 видів дикої природи, притаманні реальним природним середовищам заходу США. Через те, що гра створена за принципом відкритого світу, вона дає змогу гравцеві вільно пересуватися та досліджувати середовище, спостерігати за природою, фотографувати її та добувати ресурси, наприклад, полюванням. Все це схоже на реальний світ, оскільки навіть поведінка тварин і їхня взаємодія з середовищем запрограмована бути подібною до справжніх.

У новій роботі дослідники також взяли до уваги онлайн-версію гри Red Dead Redemption 2, яка має назву Red Dead Online. Вона відокремлена від головного сюжету й більше акцентована на взаємодії гравців між собою. У ній можна обрати собі роль натураліста, яка вимагає від гравця вивчення та захист дикої природи, відстежуючи, збираючи зразки тварин тощо. Тому дослідники зацікавилися, чи може цей режим гри посприяти ще кращим знанням дикої природи та екології реального світу.

Загалом вчені оцінили вміння ідентифікувати 15 диких видів тварин у гравців Red Dead Redemption 2 і тих, хто не грав у відеогру, за допомогою вікторини. Крім цього, учасників просили заповнити опитувальники з питаннями про те, що, на думку гравців, вони вивчили про природу за допомогою гри.

Які результати дослідження?

Учасники, які грали в Red Dead Redemption 2, частіше правильно ідентифікували види у вікторині, ніж ті, хто в неї не грав. Кращі результати продемонстрували ті, хто пройшов головний сюжет гри, грав у неї протягом останнього тижня або грав онлайн у режимі натураліста. Найбільша відмінність стосувалася визначення видів копитних та риб, дещо менше — плазунів та амфібій. Самі учасники також повідомили, що гра дала їм змогу краще визначати північноамериканські види тварин та дізнатися більше про їхню поведінку, зокрема вокалізацію, та природні оселища. Результати не суттєво залежали від того, чи проживає учасник в Північній Америці або деінде.

Хоча науковці вказують і на вагомі недоліки гри, які полягають у неточностях відтворення поведінки тварин, як-от надто агресивних хижаках, та спонуканні до їх вбивства, але водночас вважають, що Red Dead Redemption 2 може допомогти пізнавати природу заходу США. Особливо це може згодитися людям, які не мають можливості самостійно побувати в тих місцях. Для них досвід дослідження диких екосистем через занурення у віртуальну реальність, яка дає змогу взаємодіяти із середовищем, може бути ефективнішим за пізнання шляхом перегляду статичних зображень, читання розповідей тощо. Тож автори підсумовують, що високобюджетні ігри повинні розглядатися більш серйозно вчителями, екологами та захисниками природи як інструмент для комунікації з суспільством.