Астрономія

Радіотелескопи створили зображення Місяця з високою роздільною здатністю

За допомогою телескопів Green Bank Telescope та комплексу Very Long Baseline Array вчені створили зображення поверхні Місяця біля місця висадки «Аполлона-15». Таким чином вони протестували майбутні технології для розробки передавача, що дозволить досліджувати Сонячну систему до орбіти Нептуна. Про це повідомляє Національна радіоастрономічна обсерваторія США.

Що сталося?

Green Bank Telescope є найбільшим у світі радіотелескопом, що здатний обертатися. Його оснастили новим передавачем, який дозволив відправити радіолокаційний сигнал у космос. Комплекс Very Long Baseline Array, що складається з десяти телескопів, отримав відбитий сигнал і створив зображення місця посадки місії «Аполлон-15».

Радіолокаційне зображення місця висадки «Аполлона-15» в 1971 році. Висока роздільна здатність дозволяє побачити структури завдовжки лише у 5 метрів. Так, діаметр кратера у верхній частині зображення складає 6 метрів. Змієподібна структура називається Хадлі Рілл (Hadley Rille). Цей канал утворився в результаті давньої вулканічної діяльності та ймовірно, насправді є обваленою лавовою трубкою. NRAO/GBO/Raytheon/NSF/AUI

Розташування місця, для якого було створено радіолокаційне зображення. Sophia Dagnello, NRAO/GBO/Raytheon/AUI/NSF/USGS

Зображення зробили, щоб протестувати технологію, яку розробляли два роки. Отриману інформацію вчені використають для створення нової радіолокаційної системи потужністю 500 кіловат. Вона зможе зображати об’єкти Сонячної системи з безпрецедентною деталізацією та чутливістю. Зокрема, вчені отримають можливість фіксувати невеликі об’єкти навколо Землі, а також детально вивчати супутники, що обертаються навколо інших планет. Підвищена продуктивність дозволить астрономам направляти радіолокаційні сигнали до орбіт Урана та Нептуна.