Пояс астероїдів з’явився у перші 5 мільйонів років життя Сонячної системи

Астрономи проаналізували залишкові намагнічені вуглецеві хондрити та встановили, що вони з’явилися у внутрішній частині Сонячної системи через дію зоряного вітру близько 4,2 - 4,8 мільйонів років після утворення. Тобто, пояс астероїдів виник у Сонячній системи у перші 5 мільйонів років її існування. Відповідна стаття доступна у журналі Communications Earth & Environment.

Метеорит Альєнде. Bennoro / Wikimedia Commons

Що відомо про утворення поясу астероїдів?

Між орбітами Марса і Юпітера існує скупчення великої кількості астероїдів різних розмірів. Вважається, що рання міграція Юпітера після формування Сонячної системи призвела до розсіювання планетезималей і, зрештою, різноманітності цих тіл. Вивчення намагніченості метеоритів, які відкололися від астероїдів, може дати дослідникам краще уявлення про те, коли ці об’єкти утворились і де вони знаходились на початку історії Сонячної системи. Зокрема, намагнічення мінералів у таких тілах може виникати в результаті дії сонячного вітру. Дослідження напруженості утворених в результаті полів дозволить обмежити геліоцентричну відстань для астероїдів, від яких вони відкололися. Втім, намагніченість метеоритів також може походити від внутрішніх процесів у батьківському астрономічному тілі.

Що вивчали дослідники?

Астрономи проаналізували намагніченість метеориту Альєнде, що належить до вуглецевих хондритів. Попередні дослідження показали, що цей метеорит зазнавав екстремальних змін, зокрема, пережив температури від 500 до 600 градусів за Цельсієм. Це призвело до утворення в ньому вторинних мінералів, включаючи сульфіди заліза.

Що показав аналіз?

Спершу астрономи встановили, що магнітні сигнали, знайдені у метеориті Альєнде, насправді є властивістю мінералів у його складі. Потім, використовуючи моделювання, дослідники виявили, що астероїди, від яких відірвались вуглецеві хондрити, прибули в пояс астероїдів із зовнішньої Сонячної системи приблизно тобто протягом перших п'яти мільйонів років її існування. До розсіювання протопланетного диска він захищав астероїди від сонячного вітру, через що магнітні поля у них мали менші значення. Але після того, як планети-гіганти відкрили розриви у диску, цей захист зменшився.

планетезималей
Астрономічне тіло на орбіті навколо зорі, що утворюється в результаті поступового нарощування частинок пилу з протопланетного диску.