Біологія

Погане здоров’я не спинило росту популярності собак з пласкими мордами

Британські вчені виявили, що більшість власників мопсів та бульдогів готові завести собаку такої ж породи в майбутньому знову та порекомендують її іншим. Такі результати отримали науковці шляхом опитування двох тисяч власників собак-брахіцефалів, що мають плоскі морди. Дослідження проводилося з метою виявлення, чому брахіцефали не втрачають своєї популярності серед власників тварин, незважаючи на значні проблеми зі здоров’ям. Стаття вчених вийшла в журналі PLOS One.

Проблеми собак із короткими мордами

Породи собак із короткими пласкими мордами називають брахіцефалами. До них відносять, зокрема, мопсів, бульдогів та пекінесів. Через свою будову вони мають схильність до розвитку цілої низки хвороб. Найперше, це захворювання дихальної системи, очей та хребта. Усе це скорочує життя собак приблизно на чотири роки, у порівнянні із собаками з довшими мордами.

Вроджена вразливість не призвела до зниження популярності серед власників собак — люди так само продовжують їх купувати. Британські дослідники провели опитування, щоби зрозуміти, чому так стається.

Результати опитування

Науковці опитали 2 168 власників брахіцефальних собак. Виявилося, що 93 відсотки з них обрали б таку породу знову в майбутньому, хоча наявна хвороба у їхнього собаки знижує шанси повторного придбання такої породи, а 65 відсотків порекомендували б її іншим. Найбільше люди готові радити придбати мопсів (73,7 відсотка), а найменше — бульдогів (56,2 відсотка). Однак власники собак, що вже страждають від погіршення здоров’я, трохи рідше рекомендують їх.

Чому людей не спиняє погане здоров’я собак?

Власники зазначили, що найбільше їм подобається в цих собаках те, що вони хороші компаньйони й добре вживаються з дітьми, весело поводяться та грайливі, але водночас не вимагають від власника значної фізичної активності та можуть утримуватися у квартирі. Дослідження вчених показує, що власники собак-брахіцефалів настільки цінують їхні позитивні ознаки, що готові миритися з їхньою схильністю до хвороб.

Автори дослідження зазначають, що така лояльність до цих порід ще довгий час буде підтримувати їхню популярність на високому рівні, попри етичні проблеми.