Письмо від руки прискорило вивчення нового алфавіту

Психологи зі США продемонстрували користь від ручного письма при вивченні нових символів, наприклад літер нової мови. Учасники їхнього дослідження швидше та краще запам'ятали арабський алфавіт, якщо практикувалися через письмо від руки, у порівнянні з учасниками, які набирали текст на комп'ютері або взагалі не практикували письмо. Своїми результатами науковці поділилися в журналі Psychological Science.

energepic.com / Pexels

energepic.com / Pexels

Чому це вивчали?

У сучасному світі дедалі більше відпадає потреба писати щось від руки. Ми вже давно послуговуємося набором тексту на комп'ютері, коли мова йде про документацію. А повсюдні гаджети, які завжди з собою, дають змогу у будь-якій ситуації записати потрібне, не розшукуючи клаптика паперу та олівця або ручки. Тому зростає кількість людей, які останній раз писали власноруч чи не в шкільні або університетські роки. Зі зрозумілих причин у таких людей з часом погіршуються навички письма, але чи має це значення для дорослої людини у світі, де комп'ютери та смартфони замінюють ручку та папір? Можливо, писання від руки ще може стати в пригоді. Попередні дослідження вказували, що воно покращує розпізнавання та вивчення символів у дітей, тому у новій роботі психологи Університету Джона Гопкінса досліджували, як ручне письмо впливає на ефективність вивчення літер незнайомої мови дорослими.

Яке дослідження для цього провели?

Дослідники запросили взяти участь у дослідах 42 дорослих людей, які погодилися вивчати алфавіт невідомої їм мови. Завданням учасників було вивчення арабського алфавіту, з яким жоден із них раніше не був знайомий. Усіх добровольців розділили на три групи, у залежності від методу навчання. Хоча всі вони переглядали однакові навчальні відео, практика була у всіх різною. Учасники першої вчили нові символи арабського алфавіту через відповіді на запитання, озвучені у відео. Практика інших полягала у написанні літер в комп'ютерній програмі, а добровольці третьої групи навчалися через письмо від руки.

У кінці дослідження науковці провели тестування з метою виявити відмінності в успішності учасників трьох груп. Їх перевіряли на здатність написати й озвучити букву, а також написати й прочитати слова.

Як впоралися із вивченням учасники?

Першим, що помітили дослідники, були швидші темпи навчання у групі, яка писала від руки. Якщо загалом всі добровольці після шести сесій навчання вивчили літери алфавіту й робили в кінці лише кілька помилок, то учасники з групи ручного письма досягали такого успіху набагато раніше, деякі вже після двох сесій. Група, яка писала від руки у процесі навчання, також краще за всіх впоралася із розрізненням та прочитанням як окремих букв арабського алфавіту, так і цілих слів. І знову ж, вони досягали хорошого результату швидше, ніж учасники в інших групах.

Із цього автори роблять висновок, що письмо від руки все ще може стати в пригоді, особливо, при вивченні нової мови. На їхню думку, таке вивчення допомагає краще відтворювати у розумі запам'ятовані символи, посилюючи ефект візуальних та аудіальних уроків.