Біологія
Технології
Біологія
Технології

Підроблені яйця черепах із GPS дозволили відстежити браконьєрів

Дитинчата зеленої черепахи. PASO PACIFICO

Вчені створили підробку черепашачих яєць із GPS-передавачем всередині, завдяки яким змогли відстежити справжні яйця черепах, незаконно добуті браконьєрами. Науковці кажуть, що це дасть змогу краще боротися із браконьєрством та врятувати черепах, які знаходяться на межі зникнення. Дослідження опубліковане у журналі Current Biology.

Чому черепах рятують?

Яйця черепах у деяких народів Центральної Америки вважають делікатесом. А ще, як часто буває у народній медицині, їм приписують здатність покращувати сексуальне життя. Тож черепашачі яйця збирають на місцевих пляжах, щоб продавати на ринках та ресторанах. Через це багато місцевих видів черепах уже перебувають на межі зникнення. Хоча для зниження кількості браконьєрства функціонують спеціальні патрулі, вони просто не мають можливості суцільно простежувати великі пляжі під час сезону кладки. Тому вчені з Кентського університету та природозахисної організації Paso Pacifico придумали інший варіант, на який їх надихнули епізоди серіалів “Пуститися берега” та “Дроти”, де технологію GPS використали, щоб відстежити незаконний обіг товарів та викрити наркоторговців.

Як GPS допоміг черепахам?

Вчені надрукували на 3D-принтері фальшиві яйця зеленої черепахи (Chelonia mydas), які завдяки використанню пластику Ninjaflex зовні дуже нагадували справжніх. Всередину них помістили маленький GPS-передавач, SIM-карту, зарядні порти та акумулятор. Свій винахід вчені назвали InvestEGGator.

Таких підробок створили аж 101 і розклали по одному у таку ж кількість гнізд черепах на чотирьох пляжах Коста-Рики під час відкладання яєць самками. Відрізнити фальшиві яйця від справжніх стає майже неможливо після того, як вони закопуються піском, змішаним зі слизом яєць, кажуть дослідники.

З понад сотні підробок 25 з них успішно забрали браконьєри разом зі справжніми. Однак шість з них викрили та залишили на пляжі. Загалом, вчені відстежили переміщення п’ятьох помічених яєць, яких разом зі справжніми кладками незаконно забрали з пляжів.

Що з браконьєрами?

Більшість з цих яєць залишалися в межах локального регіону, але одне з них подолало рекордну відстань - 137 кілометрів за два дні - до складу супермаркету, а потім до приватного житла. Тож науковці кажуть, що InvestEGGator дає змогу простежити весь шлях незаконного товару через усі ланки. Вони наголошують, що мають на меті не ловити місцевих браконьєрів, які часто є бідними людьми, але сподіваються, що зможуть викрити у такий спосіб гарячі точки збуту. Завдяки цьому можна визначити впливовіших замовників рідкісного ресурсу. Надалі вчені планують надати підробки яєць іншим організаціям захисту черепах.