Підповерхневий океан може існувати на карликовій планеті Церері

Знахідка хлориду натрію у кратері Оккатар на карликовій планеті Церері вказує на існування підповерхневого океану в цій місцевості. Ця частина рельєфу геологічно молода, тож рідка солона вода під нею може існувати і сьогодні. Про це повідомляють автори статті у журналі Nature Astronomy.

Церера — це карликова планета, що знаходиться у поясі астероїдів Сонячної системи. Її поверхня та внутрішня будова свідчать про глобальні зміни водних ресурсів та існування тут океану в минулому. Однак те, чи присутня на Церері частина цього океану і досі, і чи циркулюють ці залишки води на карликовій планеті, ще донедавна було невідомо.

Дослідники проаналізували зображення Церери із високою роздільною здатністю, виконані апаратом Dawn, що перебував на її орбіті з 2015 по 2018 роки. На завершальній фазі космічний апарат вивчав карликову планету на відстані 35 кілометрів над поверхнею. Зокрема, детально знімав кратер Оккатар, якому усього 20 мільйонів років, та провів його спектральний аналіз. Виявилося, що він містить гідратований хлорид натрію, що говорить про існування під ним рідкої солоної води. Розломи на поверхні кратера вказують на те, що океан знаходиться на 40 кілометрів нижче поверхні. Його точні розміри поки що невідомі.

На Церері також є багато мінералів, необхідних для життя, тож відкриття рідкої води важливе для розуміння хімічних процесів, що протікають на цій карликовій планеті.