Перший портативний апарат для МРТ пройшов випробування на людях

Hyperfine

У реальних умовах реанімаційного відділення протестовано перший у світі портативний апарат для магнітно-резонансної томографії головного мозку, створений компанією Hyperfine. Пристрій успішно виявив порушення мозку у 29 з 30 пацієнтів. Результати тестування оприлюднені в статті, яка вийшла у журналі JAMA Neurology.

Властивості нового апарату

Звичайні апарати МРТ є дорогими та великими пристроями, установлення яких вимагає окремого приміщення, щоб розмістити в них великі магніти. Вони створюють Донедавна, ідея про створення переносного МРТ-апарату була далекої від реальності, однак сучасні досягнення у сфері обчислювальної потужності дозволили отримання зображень з використанням магнітів меншого розміру.

Магнітне поле, яке використовується в машинах МРТ вимірюється одиницями Тесла (Тл). Більшість сучасних апаратів працюють з 1,5-3 Тл, але новий мініапарат від компанії Hyperfine використовує всього 0,064 Тл. Завдяки цьому його можна перемістити до лікарняного ліжка без необхідності застосування захисного оснащення. Менші розміри також означають менше споживання енергії, тож пристрій може працювати від звичайних розеток.

Розробники стверджують, що їхній пристрій є у 20 разів дешевшим, споживає в 35 разів менше енергії та 10 разів легший, ніж звичайні магнітно-резонансні томографи.

Як його протестували?

Дослідники випробували ефективність нового пристрою МРТ на 30 пацієнтах реанімаційного підрозділу відділення неврології в лікарні Нью-Гейвена. Апарат успішно виявив різноманітні відхилення у роботі головного мозку, починаючи від пухлин і закінчуючи інсультом, у 29 пацієнтів.

Обстеження провели також 20 важкохворим на COVID-19, у восьми з них було виявлено гострі неврологічні відхилення, зазначають науковці.

Він вже доступний?

Вчені кажуть, що перед тим, як пристрій буде комерційно доступним, необхідно провести ще додаткові дослідження, наприклад, порівняти його ефективність зі звичайними МРТ та КТ. Хоча розробники наголошують, що вони створили свій апарат не як заміну цим пристроям, а для швидкого діагностування неврологічних травм в умовах інтенсивної терапії. Їх навіть можна буде розміщувати в автомобілях швидкої допомоги.