Перша повна «точка фаст-фуду» в Помпеях вказала на улюблені страви давніх римлян

Археологи вперше повністю викопали термопілій, тобто заклад швидкого харчування, що існував у Помпеях. Про це повідомляє агентство Reuters з посиланням на керівництво Археологічного парку Помпеї. У теракотових посудинах прилавка крамниці дослідники знайшли рештки останньої їжі, яку їли відвідувачі закладу в день виверження вулкана.

Що таке термопілій?

Термопілій — це давньоримська їдальня, у якій подавали гарячу їжу та напої. Перехожі купували страви та їли стоячи, або ж брали їх із собою. Такі заклади мали спеціальні прилавки із великими посудинами, в яких зберігалася готова їжа. Подібні точки були розповсюджені по всій Римській імперії, але в Помпеях вони найкраще збереглися. У 79 році нашої ери термопілії, як і решта міста, опинилися похованими під шаром попелу від виверження вулкана. І хоча археологи вже відшукали близько 80 таких закладів, новий знайдений термопілій вперше представлений повністю, із прилавком та внутрішніми приміщеннями.

Що відомо про цю знахідку?

Сегмент прилавка закладу виявили ще у 2019 році, тепер термопілій відкопали повністю. Він знаходиться у частині Археологічного парку Помпеї під назвою Regio V, яка ще закрита для відвідувачів. Прилавок закладу містить типові для таких точок круглі отвори, у яких стояли теракотові посудини. Передня частина прилавка була прикрашена яскравими кольоровими фресками. Зокрема, на них зображені півень, качки, амфори, німфа на коні та собака на повідку.

Таке зображення, на думку дослідників, було нагадуванням для відвідувачів, щоб тримали своїх домашніх тварин на повідку. Крім того, на рамці навколо фрески виявили глузливий напис: NICIA CINAEDE CACATOR. Це можна перекласти приблизно як «Нікіас безсоромний засранець». Дослідники вважають, що цей напис залишив жартівник, який хотів посміятися над власником, або ж хтось з працівників закладу.

Крім того, у посудинах дослідники знайшли рештки їжі: свинини, риби, равликів, яловичини, качки, кози. Також вчені вважають, що частина фресок, як-от ті, що зображали півня та качок, вказували на страви, що входять в меню закладу.

MiBACT / YouTube

Крім того, археологи знайшли прикрашений бронзовий черпак, амфори, керамічні посудини, що використовувалися для приготування рагу і супів, і рештки жертв виверження. Також у кімнаті знайшли повний скелет собаки.