Палеонтологія

Палеонтологи визначили новий вид іхтіозавра

Дослідники проаналізували знайдені у 2009 році рештки іхтіозавра та визначили, що цей екземпляр належить до нового виду, що отримав назву Thalassodraco etchesi. Добре збережений череп, пов’язаний з ним відділ хребта, а також інші елементи дозволили встановити, що тварина була меншою, ніж інші види цих рептилій, та мала унікальні риси, що її відрізняли. Стаття про це доступна у журналі PLoS One.

Megan Jacobs / Baylor University

Хто такі іхтіозаври?

Іхтіозаври були успішною групою великих морських рептилій протягом більшої частини мезозойської ери. Вперше вони з’явилися в ранньому тріасовому періоді близько 248 мільйонів років тому, а вимерли у пізньому крейдовому періоді приблизно 90 мільйонів років назад. Іхтіозаври еволюціонували у високопристосованих морських хижаків з обтічним тілом для пересування водою та великими очима для поліпшення зору на глибині. Ці тварини мали видовжений череп із щелепами, повними конічних зубів, придатними для полювання на рибу та кальмарів.

Що аналізували вчені?

У 2009 році колекціонер-аматор відшукав добре збережений екземпляр іхтіозавра. Він походив із затоки Кіммеррідж, що знаходиться у Великобританії та містить скам’янілості часів верхнього юрського періоду. Проаналізувавши унікальні ознаки цього екземпляру, палеонтологи прийшли до висновку, що він належить новому виду іхтіозавра.

Що відомо про новий вид?

Рептилія, яку назвали Thalassodraco etchesi, мала великі очі та грудну клітку, що свідчить про значну ємність легень і здатність бачити на глибині. Цей вид набагато менший за інші види іхтіозаврів (близько 2,5 метрів у довжину) та має інші відмінні риси. На скам’янілості видно лише одну сторону щелепи тварини, а верхня її частина краще збережена, ніж нижня. Дослідники нарахували тут близько 70 невеликих зубів та припустили, що у цього вида було 200 таких зубів, на відміну від більшості інших пізньоюрських іхтіозаврів, у яких їх було значно менше. Тварина також мала міцні зв’язки на шиї, спині та ребрах.