Палеонтологи відшукали у бурштині новий вид квітки віком 100 мільйонів років

У бурштинових відкладеннях М’янми дослідники відшукали новий рід та вид квітки Valviloculus pleristaminis. Вона відносяться до середини крейдового періоду, тобто її вік складає близько 100 мільйонів років. Стаття про це надрукована у журналі Journal of the Botanical Research Institute of Texas.

Що відомо про квітку?

Дослідники виявили новий, раніше невідомий рід та вид квітів. Їхній вік складає 100 мільйонів років. Покритонасінну рослину знайшли в бурштині з північного регіону М'янми, вона отримала назву Valviloculus pleristaminis. Цей екземпляр, скоріш за все, мав 6 чашолистків, один з яких було втрачено ще до того, як квітка опинилася у бурштині. У рослини є близько 50 тичинок, розташованих спірально. Розмір квітки становить 2 міліметри в поперечнику. Гіпантій (квіткова трубка) яйцеподібна, закрита на верхівці та порожня всередині. Така порожнина, яку виявили за допомогою комп’ютерної томографії, є незвичайною особливість копалини. Завдяки цій деталі дослідники пов'язують рід із порядком Лавроцвітних. Найбільш спорідненими для цієї скам’янілості є родини Мономієвих та Атероспермових.

George Poinar Jr./OSU

На що вказує ця знахідка?

Існує імовірність того, що певні сімейства покритонасінних вперше еволюціонували на давньому континенті Гондвана у ранньому крейдовому періоді. Valviloculus pleristaminis походить з географічного району, що називається Західно-Бірманський блок, який колись був частиною Гондвани, але потім відколовся від нього. Коли саме це сталося, невідомо. За певними оцінками, така подія відбулася у період між 200 та 500 мільйонами років тому. Втім, знахідка Valviloculus pleristaminis ставить під сумнів таке датування. Згідно з новим дослідженням, Західно-Бірманський блок не міг відколотися від Гондвани і продрейфувати до Азії до раннього крейдового періоду, тобто це могло статися лише 100 мільйонів років тому. Таким чином, покритонасінні еволюціонували та диверсифікувалися теж у цей період.

George Poinar Jr./OSU