Палеонтологія

Палеонтологи відшукали новий вид мозазавра

Tatsuya Shinmura / Journal of Systematic Palaeontology

Міжнародна група вчених відшукала скам’янілості нового виду мозазавра Gavialimimus almaghribensis. Він характеризується, зокрема, сильно витягнутою мордою, сильно втягнутими ніздрями та великими отворами над скронями. Стаття про це доступна у журналі Journal of Systematic Palaeontology.

Що відшукали вчені?

Мозазаври — це родина вимерлих морських рептилій. Більше десятка видів таких тварин, які сягали до 17 метрів у довжину, мешкали у морському середовищі поблизу сучасного Марокко наприкінці пізнього крейдяного періоду між 72 і 66 мільйонами років тому. Саме тут палеонтологи знайшли новий, раніше невідомий вид Gavialimimus almaghribensis. Його рештки представлені черепом довжиною один метр та деякими іншими кістками.

Яким був цей вид?

Найяскравішою характеристикою Gavialimimus almaghribensis була довга вузька морда зі зчепленими верхніми та нижніми зубами. Така риса є рідкістю серед мозазаврів. Подібну видовжену морду має великий плазун гавіал, який є сучасним родичем крокодилів та алігаторів. Вчені вважають, що ця особливість дозволила цьому виду мозазаврів конкурувати з іншими хижаками. Витягнута морда допомогала ловити здобич, яка швидко рухається. Таким чином, тварина, швидше за все, була пристосована до певної форми хижацтва. Витягнута морда, сильно втягнуті ніздрі та великі отвори над скронями дозволили палеонтологам віднести знайдений екземпляр до нового, раніше невідомого роду та виду мозазаврів.

Ця знахідка дає уявлення про вражаюче різноманіття пізньокрейдових палеоекосистем, у яких жили мозазаври.