Палеонтологи відшукали найстарішу скам’янілість родича морської зірки

Дослідники описали новий вид вимерлого класу сомастероїдів Cantabrigiaster fezouataensis, що разом із сучасними морськими зірками входять до групи астерозоїв. Стаття про це надрукована у журналі Biology Letters. Цей рід дозволяє встановити еволюційні зв’язки між морськими ліліями та морськими зірками.

Що відомо про астерозоїв?

Астерозої, серед яких найбільш відомі морські зірки та змієхвостки, є домінуючою групою сучасних голкошкірих. Вони різноманітні, чисельні та мають широкий біогеографічний розподіл. Незважаючи на їхній екологічний успіх і виявлення скам’янілостей цих тварин віком від 480 мільйонів років, походження та рання еволюція астерозоїв в цілому залишаються невизначеними. До цієї групи також входить вимерлий клас сомастероїдів.

Різноманіття голошкірих. Aaron W. Hunter

Що знайшли вчені?

Дослідники описали новий рід та вид сомастероїдів з раннього ордовикського періоду (близько 480 мільйонів років тому), що отримав назву Cantabrigiaster fezouataensis. Скам’янілість винятково добре збереглася, що дозволило виявити унікальну організацію тіла тварини і дізнатися більше про походження астерозоїв.

Досліджувана скам’янілість. Aaron W. Hunter

Будова тіла Cantabrigiaster схожа із сомастероїдами, але відрізняється від усіх інших відомих астерозоїв відсутністю адамбулакральних кісточок, що визначають межі рук. Це робить їх схожими на інші групи голошкірих, що не відносяться до астерозоїв. Вчені визначили Cantabrigiaster як найдавнішу розбіжну стовбурову групу астерозоїв. Їхнє дослідження також вказує на еволюційні взаємозв'язки між астерозоями, морськими ліліями (клас безхребетних тварин, що також відносяться до голошкірих) та потенційними представниками стовбурової групи з попереднього, кембрійського періоду.