Палеонтологи відшукали динозавра з гривою та відростками

Дослідники описали новий рід і вид тероподів із нижнього крейдового періоду із складними покривними структурами, що досі не були відомі для жодного динозавра. Так, від основи його шиї по спині спускаються філоменти, утворюючи гриву, а з плечей виходить пара видовжених кератинових структур. Автори статті у журналі Cretaceous Research припускають, що ці елементи тварина використовувала для демонстрації.

Bob Nicholls / Paleocreations.com 2020

Навіщо динозаврам складні покривні структури?

Знахідки динозаврів з покривними структурами за останні кілька десятиліть дозволили дізнатися більше про розвиток птахів, а також про походження та еволюцію пір’я. Вчені припускають, що такі структури пов’язані із поведінкою динозаврів. Так, їх могли використовувати для терморегуляції, інкубації яєць та сексуальних демонстрацій. Подібні особливості зустрічалися і у тероподів — групи ящеротазових динозаврів. Усі тероподи з такими структурами походили з давнього континенту Лавразії.

Що відшукали вчені?

Дослідники знайшли першого теропода зі складними покривними структурами, який існував у Гондвані під час раннього крейдового періоду близько 110 мільйонів років тому. Новий вид і рід отримав назву Ubirajara jubatus. На спині у цього динозавра була довга густа грива, що починалася біля основи шиї. Дослідники вважають, що тварина могла піднімати її, коли відчувала загрозу, а у спокійному стані її філоменти прилягали до шкіри. Окрім того, з плечей Ubirajara jubatus виходили довгі, плоскі, жорсткі кератинові відростки. Можливо, їх також можна було піднімати і опускати за необхідності. На думку дослідників, такі структури використовувались для привернення уваги сексуальних партнерів, або ж для відлякування хижаків.

Знайдена добре збережена скам’янілість дозволила детально вивчити ці особливості. Такі структури ще не спостерігалися у будь-яких інших динозаврів, хоча у райських пташок зустрічаються зовнішньо подібні видовжені пір’їни.