Біологія

Острівну флору Нової Гвінеї назвали найбільш різноманітною на планеті

Нова Гвінея володіє найбільш різноманітною острівною рослинністю на Землі, дві третини якої є ендемічними, згідно з масштабним дослідженням науковців. В ході нього вчені склали список, в якому перерахували види рослин, притаманних для острова. Автори роботи опублікували результати своєї праці в статті журналу Nature.

Вивчення флори однієї з найбільш збережених екосистем планети - острову Нова Гвінея - триває ще з 17 століття. Незважаючи на це, видове різноманіття регіону до цих пір оцінювали в дуже широких межах - від 9 до 25 тисяч видів.

Задля кращого дослідження багатої флори Нової Гвінеї, було залучено команду із 99 дослідників із 19 країн світу на чолі з швейцарським дослідником Родріго Камара-Леретом (Rodrigo Cámara-Leret). Вчені визначали 700 тисяч зразків рослин, зібраних ще з 1750-х років. Це дозволило скласти величезний актуальний список із більш ніж 13,5 тисяч видів рослин, що зростають на острові. 68 відсотків з них ще й виявилися притаманними лише цій унікальній місцині та не зустрічаються деінде, тобто є ендемічними для регіону.

Загалом до флори Нової Гвінеї входять рослини із 1742 родів та 264 родин. Одна третина рослин припадає всього на 5 багатих на види родин, з яких 21 відсоток належить орхідеям. Дерев тут теж немало, їх тут нарахували 3962 види.

Та навіть таке вражаюче видове різноманіття рослин може виявитися недооціненим. Через те, що значна частина територій острова ще залишається недослідженою, дослідники припускають, що каталог рослин в найближчі 50 років може поповнитися ще принаймні на 4 тисячі видів.

Науковці вважають, що їхня робота демонструє не тільки незвичайне видове багатство Нової Гвінеї, а й важливість вжиття заходів щодо збереження унікальної флори острова, зокрема від впливу змін клімату.

Така велика кількість науковців задля проведення дослідження пов'язана з тим, що неможливо було автоматизувати частину роботи із перевіркою назв рослин на онлайн-платформах. Понад 41 відсотка назв, наданих сервісом автоматичної перевірки, експерти оцінили як недійсні записи: чимала кількість з них була синонімами інших назв чи помилково віднесені до рослинності Нової Гвінеї.