Біологія

Останньою їжею щеняти льодовикового періоду став волохатий носоріг

Міжнародна група дослідників знайшла та дослідила муміфіковане щеня віком 14 тисяч років, яке жило в період останнього льодовикового періоду. Окрім того, що знахідка виявилася в напрочуд хорошому стані (у тварини навіть вціліли шуби та шерсть), у шлунку собаки вчені знайшли так само добре збережені рештки вимерлого волохатого носорога. Це дослідження є частиною масштабного вивчення волохатих носорогів, яке опубліковане в журналі Current Biology.

Заморожений у часі

Вічна мерзлота має властивість консервувати в часі прадавніх тварин. Якщо тварина виявляється достатньо швидко захованою в землю після смерті, наприклад, впаде в яму, то вона може муміфікуватися. Таке муміфіковане щеня вчені знайшли в Росії ще 2011 року. Його назвали іменем Тумат — за назвою однойменного регіону в Сибірі, де його знайшли.

Знахідка одразу привернула увагу чудово збереженим станом: у тварини добре збереглися зуби, а на шкірі навіть залишилася шерсть. Та це не єдине, що вразило вчених. Не меншою несподіванкою було знайти всередині собаки рештки вимерлого волохатого носорога із жовтим хутром, оскільки дуже рідко в шлунку зберігаються тканини інших тварин.

Що показало обстеження?

Хоча дослідження все ще тривають, вчені вже мають деякі припущення щодо того, яким було життя тварини. Результати ДНК-аналізу, яке провели дослідники, вказують на те, що щеня могло належати собаці або вовку. Але все ще незрозуміло, як щеня могло поїсти перед смертю м’ясо такої великої тварини, як волохатий носоріг. Деякі вчені вважають, що Тумат міг бути членом великої зграї древніх псячих, які, співпрацюючи, могли полювати на представників мегафауни. Але не виключена версія, що в полюванні брав участь інший хижак, або навіть рання людина.

Раніше ми писали про те, як вчені дійшли висновку, що люди не винні у вимиранні волохатих носорогів.