OSIRIS-REx втрачає зібрані зразки астероїда Бенну

NASA, Goddard, University of Arizona / OSIRIS-Rex

Камера апарата OSIRIS-REx зробила кілька знімків, на яких видно, як апарат втрачає зібрані зразки астероїда Бенну, повідомляється на сайті місії. Щоб зберегти матеріал, команда вирішила відмовитись від вимірювання маси зразків за допомогою маневрування та скасувала тормозний імпульс, щоб мінімізувати будь-яке прискорення пристрою. Окрім того, вчені отримали підтвердження, що OSIRIS-REx зібрав більше 60 грамів зразків Бенну.

Яка мета місії OSIRIS-REx?

OSIRIS-REx від NASA є першою американською місією, створеною з метою зібрати зразки з поверхні астероїда і повернути їх на Землю для вивчення. Аналіз цих матеріалів допоможе дізнатися більше про ранню Сонячну систему, а також дослідити загрози та ресурси середовища навколо Землі. Апарат запустили у 2016 році, через два роки він досягнув астероїда Бенну, а 20 жовтня 2020 року OSIRIS-REx успішно зібрав проби з поверхні об’єкта.

Що показали нові знімки апарата?

За допомогою своєї камери SamCam космічний апарат зробив зображення головки колектора зразків Touch-And-Go (TAGSAM) у кількох різних положеннях під час руху. Ці знімки дозволили команді OSIRIS-REx побачити, що частинки зібраного матеріалу повільно вириваються з колектора зразків. Вони підозрюють, що шматки випадають через невеликі проміжки у тих місцях, де клапан колектора трохи відкрився через великі фрагменти порід. Окрім того, зображення дозволили оцінити, що OSIRIS-REx зібрав мінімум 60 грамів зразків, отже, впорався зі своєю місією.

Зображення демонструють, що будь-який рух апарату та приладу TAGSAM зокрема може призвести до подальшої втрати зразків. Щоб зберегти матеріал, що залишився, команда місії вирішила відмовитись від вимірювання маси зібраного матеріалу, що було заплановане на 24 жовтня, та скасувала тормозний імпульс, щоб мінімізувати будь-яке прискорення космічного корабля. Тепер OSIRIS-Rex має скласти зібрані зразки у герметичну капсулу, перш ніж повернутися на Землю. Очікується, що цю капсулу апарат зможе доставити у вересні 2023 року.