Біологія

Океанічні мікроби зреагували на забруднення повітря зміною клімату

Вчені Каліфорнійського університету в Сан-Дієго відтворили океанічні умови в масштабах лабораторії та вияснили, що забруднення повітря змінює склад газів, які викидують океанічні мікроорганізми. Це зі свого боку має вплив на атмосферні процеси, зокрема формування хмар та навіть клімату, йдеться в доповіді вчених на віртуальній зустрічі Американського хімічного товариства.

Океани вкривають майже три чверті земної кулі, однак вчені ще й досі дуже мало знають про те, як гази та аерозолі (маленькі краплі води та частинки, що вилітають у повітря при хвилюванні поверхні моря), які продукуються океанічними мікробами, впливають на погоду та клімат. Ще менше відомо, як забруднення повітря впливає на цей процес. Щоби пролити більше світла на ці явища, каліфорнійські вчені створили лабораторну модель океану, яка відтворює його умови, включно з угрупованнями мікроорганізмів.

Що за модель?

Вчені наповнили 33-метровий канал морською водою та відтворили в ньому океанічні умови: хімічні, фізичні та біологічні, навіть зімітували морські хвилі. Там вони викликали цвітіння фітопланктону, яке є звичним явищем в деяких частинах океану. Головною ціллю дослідження вчених були аерозолі та гази, які вироблятимуться мікроорганізмами. Дослідники вивчали такі їхні властивості, як кількість, форма, ферментна активність та pH. Це ті фактори, які впливають на формування хмар та клімату.

Що виявили?

Коли вчені підвищили в моделі кількість атмосферного забруднювача гідроксил радикалу, то склад і здатність морських аерозолів утворювати хмари змінилися. Оксидант вступав у реакцію з газами в повітрі, змінюючи їхній склад та формуючи нові сполуки. Вчені вважають важливим подальше вивчення складу цих газів та забруднювачів, щоб зрозуміти реальні процеси в океані.

Ну й що?

Дослідники розмірковують, що ці відкриття сприятимуть вивченню впливу людей на здатність океану контролювати клімат. Або навіть дадуть людям змогу впливати на зміну клімату через посередників у вигляді мікроорганізмів: якщо додати в атмосферу сполуки, що вступатимуть у реакцію з мікробними газами та регулюватимуть формування хмар потрібним чином.