Обсерваторія імені Вери Рубін створила перші фото. І це не космос, а цвітна капуста

Дослідники Національної прискорювальної лабораторії SLAC протестували масив датчиків для камери обсерваторії імені Вери Рубін, створивши перші фотографії. Ці 3200-мегапіксельні цифрові світлини — найбільші серед усіх некомпозитних знімків. Про це повідомляють прес-служба обсерваторії імені Вери Рубін та лабораторії SLAC.

Що зображено на світлинах?

Зображення створили за допомогою масиву, що складається зі 189 датчиків та стане частиною найбільшої у світі цифрової камери, що буде прикріплена до телескопа в обсерваторії імені Вери Рубін у Чилі. Фотографії настільки великі, що для відображення однієї з них у повному розмірі знадобиться 378 телевізорів, а їхня роздільна здатність настільки висока, що дозволить побачити м’яч для гольфа на відстані приблизно 25 кілометрів. Ці та інші характеристики сприятимуть астрономічним дослідженням, але спочатку команда SLAC, яка створює камеру для обсерваторії, зосередилася на невеликих об’єктах. Зокрема, вони сфотографували:

• гравюру Фламмаріона, на який зображено символічний край світу;
  • цвітну капусту Романеско, яку обрали через детально структуровану поверхню;
  • колажні зображення команди SLAC та логотипів організацій, що беруть участь у проєкті;
  • зображення американської астрономки Вери Рубін за роботою.

Це найбільші зображення, коли-небудь зроблені на одиночних знімках. Щоб створити їх без повністю зібраної камери, команда використовувала отвір розміром у 150 мікрон для проекції зображень на фокальну площину (поверхню, на якій утворюється зображення, створене оптичним приладом). Ці фотографії демонструють деталі, зафіксовані датчиками зображення.

Для чого будуть використовувати таку камеру?

За допомогою камери обсерваторія імені Вери Рубін буде створювати зображення для огляду під назвою Legacy Survey of Space and Time (LSST). Цей огляд включатиме дослідження південного неба та створення каталогу астрономічних об’єктів усіх видів, від найближчих астероїдів до найвіддаленіших галактик. Також телескоп дозволить вивчити розширення Всесвіту, природу темної енергії та темної матерії як у Сонячній системі, так і у Всесвіті в цілому. Коли камера буде повністю зібрана і прикріплена до телескопа, який розпочне спостереження у 2021 році, на одному зображенні вона зможе зафіксувати область неба, еквівалентну 40 повним Місяцям. Очікується, що кожного року впродовж запланованої 10-річної роботи астрономи будуть створювати більше 200 000 знімків.

Greg Stewart / SLAC National Accelerator Laboratory

На одному зображенні камера зможе зафіксувати область неба, еквівалентну 40 повним Місяцям. Роздільна здатність знімків буде настільки висока, що дозволить побачити м’яч для гольфа на відстані приблизно 25 кілометрів.