Новий вид глибоководних медуз відрізнився від родичів відсутністю довгого щупальця

Вчені Дослідницького інституту океанаріума затоки Монтерей (MBARI) описали новий вид глибоководних медуз, названий Atolla reynoldsi. На відміну від інших представників Atolla, A. reynoldsi не має видовженого щупальця для полювання, і не виключено, що насправді він належить до окремого, ще не описаного роду. Детальний опис медузи опублікували в журналі Animals.

Atolla reynoldsi.  Rob Sherlock

Atolla reynoldsi. Rob Sherlock

У затоці Монтерей вчені виявили новий вид глибоководних медуз роду Atolla, чия особливість — відсутність характерного подовженого щупальця, що його інші десять видів цього роду використовують у полюванні на здобич. Медузи щойно описаного виду Atolla reynoldsi великі у порівнянні з іншими видами Atolla, сягаючи у діаметрі 13 сантиметрів, і мають червоний борознистий купол, краї якого нагадують корону. Здебільшого цих тварин спостерігали зі згорнутими щупальцями, кількість яких варіює від однієї особини до іншої в діапазоні від 26 до 39. Та загалом вид зустрічається не часто — за період з 2006 по 2021 рік зафіксували лише десять екземплярів на глибинах від 1 013 до 3 189 метрів.

MBARI (Monterey Bay Aquarium Research Institute) / YouTube

Утім, дослідники помітили ще два види подібних до Atolla медуз, які не мають типового щупальця. Тож є ймовірність, що після ретельного їх вивчення вони разом з A. reynoldsi складуть окремий новий рід.

Вид подібних до Atolla медуз, який відрізняється від інших описаних, George I. Matsumoto et al. / Animals, 2022

Раніше вчені з MBARI повідомляли, що зняли на відео іншу рідкісну медузу. Ця набагато більша за A. reynoldsi та нагадує капелюх із шарфом.

Stygiomedusa gigantea. MBARI (Monterey Bay Aquarium Research Institute) / YouTube