Медицина

Новий медичний клей замінив хірургічні шви

Вчені з Сингапура створили полімерний медичний клей, який може стати успішною заміною хірургічним швам. Він може з’єднувати м’які тканини, включно з м’язами та кровоносними судинами, під дією ультрафіолетового світла, навіть якщо вони вологі. До того ж через клей у разі потреби можна постачати в рану медикаменти. Про це пишуть дослідники у журналі Biomaterials.

Накладання хірургічних швів на краї рани супроводжує ризик зайвого пошкодження тканин та занесення інфекції. Одним із їхніх аналогів є використання хірургічного клею, який обов’язково є біосумісним. Такі препарати вже наявні на ринку, але у своєму новому дослідженні вчені Наньянського технологічного університету зазначають, що створили унікальний за властивостями хірургічний клей.

З чого він зроблений?

Клей, що має назву КапроҐлу (CaproGlu) складається із двох речовин - полімеру полікапролактону, який з часом біодеградує, та органічної молекули діазирину, яка під впливом ультрафіолетового випромінювання утворює сильні зв’язки.

Як він працює?

Клей наноситься в рідкому стані безпосередньо на рану або розріз вологих біологічних тканин, після чого піддається низькій дозі ультрафіолетового випромінювання. Вже за кілька секунд рідкий клей перетворюється на щільну, втім гнучку, гуму. При цьому він витісняє зайву рідину на поверхню тканини, забезпечуючи міцне зчеплення. Розробники навіть кажуть, що їхній клей у 3-7 разів міцніший, ніж аналогічні продукти на ринку. Після використання за призначенням клей поступово та безпечно біодеградує протягом кількох тижнів.

Крім того, дослідження на пацюках показало, що КапроҐлу із додаванням місцевого анестетика міг поступово вивільняти його у рани тварин. Але вчені кажуть, що згодом у клей можна буде додавати і препарати, які сприяють загоюванню та запобігають інфекції.