New Horizons сфотографував «Вояджера-1» на відстані 18 мільярдів кілометрів

New Horizons сфотографував ділянку неба, у якій знаходиться «Вояджер-1». Хоча на знімку апарат не можна побачити неозброєним оком, його розташування точно встановлено завдяки радіовідстежуванню.

Художнє зображення New Horizons. NASA, JHUAPL, SwRI / NASA

Де зараз знаходяться New Horizons?

Запуск апарата NASA New Horizons відбувся у 2006 році. Він досліджував Плутон, а потім об’єкти пояса Койпера. Так, у 2019 році зонд наблизився до астероїда Аррокот, який став найвіддаленішим об’єктом Сонячної системи, дослідженим космічним апаратом з близької відстані. 17 квітня 2021 року New Horizons віддалився від Землі на відстань 50 астрономічних одиниць. Таким чином, він став п’ятим апаратом, який подолав такий великий шлях, після «Вояджерів» та зондів «Піонер-10» і «Піонер-11». Зонд знаходиться на відстані більшій, ніж 7,5 мільярдів кілометрів від Землі, тож радіосигналам, які надсилаються командою, потрібно більше семи годин, щоб дістатися до нього.

Що видно на фото, яке він зробив?

NASA, Johns Hopkins APL, Southwest Research Institute / NASA

25 грудня 2020 року New Horizons направив свій телескоп LORRI у напрямку апарата «Вояджер-1», його положення на знімку вказане жовтим колом. Хоча «Вояджер-1» занадто тьмяний, щоб його можна було безпосередньо побачити, точне місцезнаходження апарата відомо завдяки радіовідстеженню NASA. У момент, коли було зроблене фото, «Вояджер-1» знаходився на відстані 18 мільярдів кілометрів від New Horizons та 22,9 мільярдів кілометрів від Сонця. Наразі обидва «Вояджери» вже вийшли у міжзоряне середовище, New Horizons приєднається до них у 2040-х роках. Більшість інших об’єктів на фото — зірки, однак на знімку також присутні віддалені галактики.

астрономічних одиниць