Надмірне споживання алкоголю пов’язали зі зниженою здатністю до емпатії

Британські та французькі вчені виявили, що людям, які надмірно випивають, потрібно докладати більше зусиль, щоб співпереживати болю інших людей, ніж тим, хто не схильний випивати. До такого результати прийшли науковці, коли провели піддослідним аналіз мозкової активності під час тесту на емпатію. Дослідження опубліковане у журналі NeuroImage: Clinical.

Що таке емпатія?

Одне із визначень пояснює емпатію як здатність розуміти ситуацію, емоції чи точку зору іншої людини. Хоча поки що невідомо, чому ми співпереживаємо іншим, однак вигоди від цього очевидні. Емпатія дає змогу вибудовувати емоційні зв’язки з іншими через співчуття та допомогу. Згідно з новим дослідженням вчених із Великобританії та Франції, схильні до пияцтва люди співпереживають важче, ніж інші.

Як це дослідили?

Вчені спостерігали за допомогою функціональної магнітно-резонансної томографії за мозковою активністю 71 учасника під час проходження ними тесту, який виявляє здатність співпереживати. Усі піддослідні на момент проходження були тверезими, але половину з них віднесли до категорії тих, що надмірно випивають - понад 60 грамів чистого алкоголю за один раз принаймні раз на 30 днів. Це приблизно три чверті пляшки вина або більше літра пива.

У процесі аналізу учасникам показували зображення ушкодженої кінцівки та просили уявити, що вона належить їм або іншій людині. Відтак їм сказали оцінити рівень болю, асоційований із зображенням.

І що вони виявили?

Експеримент виявив, що схильним до пияцтва людям важче покласти себе на місце іншої людини. Вивчення мозкової активності показало, що у таких людей була вища активність в ділянці мозку, яка залучена у розпізнаванні частин тіла, ніж у непитущих учасників. На думку вчених, це вказує на те, що їм потрібно було докласти більше зусиль аби співпереживати болю. Науковці наголошують, що це не означає, що пияки обов’язково менш співчутливі, але вони витрачають на цей процес більше мозкових ресурсів.