Медицина

Накладка на кістку прискорила її регенерацію

King's College London

Британські вчені створили спеціальну накладку для прискорення загоювання кісток після травм. Вона складається із біосумісного полімеру, покритого білком, який при імплантації його до ураженої кістки сприяє відновленню тканин, а також колагенового гелю зі стовбуровими клітинами. Попередні випробування вже провели на мишах, пишуть дослідники в журналі Nature Materials.

Одним із перспективних методів лікування ушкодження кісток називають використання каркасних матеріалів. Їх імплантують до пораненої кістки, що повинно спонукати кісткові клітини розростатися та загоювати розломи. Група науковців з Королівського коледжу Лондона запропонувала інший спосіб. Вони створили накладку, яка може робити те ж саме, але навіть краще, за словами авторів.

Як працює винахід?

Накладка зроблена із гнучкого, біосумісного та біорозкладного полімеру, покритого білком, який природно сприяє зростанню та відновленню тканин організму. Використання матеріалу передбачає його хірургічну імплантацію на ушкоджену частину кістки, де він може прискорити її регенерацію. Після цього матеріал зможе безслідно та безпечно розчинитися в організмі.

Щоби зробити накладку ще більш ефективною, до матеріалу можна додати колагеновий гель із заздалегідь вирощеними кістковими стовбуровими клітинами пацієнта. Під час процесу загоєння гель підтримуватиме клітини, поки вони розмножуються та заповнюють пошкодження в кістці.

Які переваги перед іншими методами?

Автори статті вважають, що їхній винахід може сприяти швидшому загоєнню кісток у порівнянні з каркасними імплантатами із синтетичними матеріалами або донорськими тканинами, які поступово вростають у кісткову тканину пацієнта. Причиною цього є те, що після важкої травми або у літніх людей здатність організму до регенерації часто порушується. До того ж наявні технології часто забезпечують недостатню виживаність трансплантованих клітин.

Технологія вже успішно пройшла тестування на мишах, а згодом науковці прагнуть перевірити її й на людях.

Нещодавно науковці запропонували використовувати для регенерації кісток шовкові каркаси із магнітними частинками, які прискорюють загоєння, імітуючи природне середовище клітин.