Морських слоних застали за майже цілодобовою риболовлею

Самки північних морських слонів, перебуваючи у морі, майже весь час проводять за полюванням на маленьку рибу. Вони харчуються до двох тисяч разів на день, а на сон витрачають менш як дві години. Про це дізналися науковці під час вивчення поведінки майже 50 морських слоних, у яких виявили винятково розвинені навички пірнання відносно до розмірів тіла. Результатами вчені поділилися у статті журналу Science Advances.

Stephane Granzotto / Wikimedia Commons

Що зацікавило дослідників у цих тваринах?

Північні морські слони (Mirounga angustirostris) — це великі тварини родини тюленевих, що населяють тихоокеанське узбережжя Північної Америки. Самці цих морських слонів, які вирізняються наявністю невеликого хобота, сягають у довжину чотирьох метрів і важать близько двох тонн, а самки — вдвічі легші і їхня довжина тіла складає у середньому 2,6 метра. Всупереч своїм габаритам, морські слони живляться здебільшого дрібними рибами. Вони можуть занурюватися за ними на глибину іноді більшу за тисячу метрів та затримувати дихання на півтори години. Так вони проводять більшу частину свого життя, оскільки виходять з моря на сушу лише на два-три місяці, коли настає час розмноження, вирощування дитинчат та линяння. Науковці з Японії та Сполучених Штатів Америки вирішили дослідити, як же вдається морським слонам задовольнити потреби в енергії, харчуючись невеликими рибками.

Як вивчали морських слонів?

Дослідники прагнули більше дізнатися про поведінку північних морських слонів, тому вони начепили на голову 48 самок інфрачервоні відеокамери з датчиком глибини. Окрім цього, на тваринах розмістили GPS-трекери та пристрій, який реєстрував кількість відкривання рота слоних.

Спостереження за тваринами проводили у двомісячний період між 2011 та 2018 роками: після виведення потомства, коли самкам необхідно відновити втрачену вагу. За цей час вчені отримали дані про 221 512 занурень морських слонів, більш ніж п'ять мільйонів подій харчування та понад 48 годин підводного відео.

Що дізналися нового про тварин?

Аналіз результатів спостереження показав, що слонихи проводили від 80 до 100 відсотків свого часу безперервно шукаючи собі поживу. Вони рибалили вдень і вночі, а на сон витрачали не більше 1,4 години. За одну добу морські слони живилися від одного до двох тисяч разів.

Подальші розрахунки науковців свідчать про те, що для масивніших за самок самців подібний стиль життя не підходить. Їхні тіла гірше пристосовані до пірнання і їм доводилося би полювати на рибу майже вчетверо більше, щоб забезпечити себе енергією на весь день. Натомість вони живляться в прибережних донних водах, де ризик стати жертвою хижаків вищий, проте можна ловити більшу здобич, ніж у вищих шарах води.