Біологія

Морські черепахи допоможуть у прогнозуванні ураганів

Американські вчені закріпили на довгоголових морських черепахах датчики температури та їхнього місцезнаходження. Це дозволило отримати дані про температуру води поблизу ураганів і дослідити зміну поведінки тварин під час екстремальних погодних умов. Дослідники сподіваються, що такий спосіб збору даних підвищить точність прогнозів інтеснивності ураганів. Про це вони пишуть у статті в журналі Movement Ecology.

Що сталося?

Влітку 2011 року вчені закріпили датчики температури та розташування на 26 довгоголових морських черепахах на східному узбережжі США. Ці тварини шукають корм поблизу узбережжя під час ураганів. Коли у серпні того ж року розпочався ураган Айрін, 18 черепах пройшли у 80 кілометрів від епіцентру шторму. Піднімаючись з поверхні на глибину, вони допомагали реєструвати температури різних шарів води. Датчики зафіксували охолоджену поверхню моря та вертикальне перемішування води різних температур.

Навіщо це вченим?

Теплі води підсилюють ураган, але його власні сили поблизу епіцентру змушують великі маси води перемішуватися. Моделювати потужність ураганів у східній частині узбережжя США важко, оскільки влітку тут сильно розшаровуються води різних температур: теплі знаходяться біля поверхні, холодні розташовуються набагато нижче. Раніше дані про це збирали автономні підводні планери та корабельні прилади. Черепахи ж охоплюють набагато більшу територію, і вимірювання з їхньою допомогою покращать моделі температури океану. Такі дані можна буде використовувати, щоб підвищити точність прогнозів ураганів та розрахувати їхню очікувану інтенсивність.

Також цей експеримент показав зміни у поведінці черепах під час урагану. Зокрема, більшість із них змістилася на північ від їхніх звичних ділянок для харчування. Після урагану деякі з них покинули свої місця, а ті, що лишилися, занурювалися у воду на довший період, ніж перед штормом.