Астрономія

Моделювання показало зв’язок між зореутворенням та газом у сусідніх галактиках

Дослідник проаналізував швидкість утворення зірок та масу газу в сусідніх галактиках за допомогою статистичного моделювання, про що він пише у журналі Communications Physics. Він встановив, що фізичні процеси, які змінюють загальний вміст галактичного газу, такі як акреція та відтік газу, регулюють активність утворення зірок у типових галактиках, що знаходяться поблизу, в той час як зміна ефективності, спричинена, наприклад, злиттям галактик або нестабільністю газу, може активізувати зореутворення.

frant2012 / flickr

Що відомо про формування зірок у галактиках?

Зірки народжуються в хмарах молекулярного газоподібного водню, які знаходяться у більшості галактик. Формування зірок пов’язане із властивостями їхніх галактик. Згідно зі спостереженнями, утворення зірок добре корелює з густиною молекулярного газу. Як для формування зірок, так і для молекулярного утворення водню потрібні низькі температури газів і велика густина. Але встановлення маси газу в галактиках є надзвичайно складним процесом. Крім кількості молекулярного газу, на зореутворення впливає також часовий масштаб, у який цей газовий резервуар виснажується через перетворення на зірки.

Яке дослідження провів вчений?

Дослідник застосував статистичну модель для вибірки з 1066 найближчих сусідніх галактик, щоб перевірити, як швидкість утворення зірок залежить від маси газу. Аналіз показує, що в типових галактиках із зореутворенням молекулярний та атомний водень перетворюються на світила протягом приблизно постійних часових проміжків. Однак надзвичайно активні галактики, у яких стаються спалахи зореутворення, мають значно менші терміни вичерпання газу. Таким чином, утворення зірок справді безпосередньо пов'язане із загальним резервуаром газу і визначається швидкістю, з якою газ надходить або виходить з галактики. Але значно вища активність зореутворення, ймовірно, має інше фізичне походження та залежить, наприклад, від взаємодії з іншими галактиками або нестабільності галактичних дисків.