Медицина

Мишам заблокували дію ензиму. Це покращило результати їхніх тренувань

Гарвардські вчені виявили, що генно-модифіковані миші з нестачею ензиму (це сполуки білкової природи, які прискорюють біохімічні реакції; їх ще називають ферментами) PHD3 за умови регулярних тренувань спалювали жир краще і мали більшу витривалість, ніж миші контрольної групи. Автори наукової статті вважають, що їхнє відкриття може стати в нагоді при розробці нових методів лікування ожиріння та м’язових захворювань. Дослід вчених опублікований у журналі Cell Metabolism.

Більшість клітин нашого тіла використовує як джерело енергії цукри і лише при їх нестачі починає використовувати запасний ресурс - жири. Як саме відбувається це залучення різних джерел енергії - достеменно не відомо. Але відкриття цього процесу є вкрай важливим для розробки методів лікування ожиріння та кращого розуміння фізіології фізичних навантажень.

Що за ензим?

Дослідники з Гарвардського університету у спробі внести ясність до цього питання зосередилися на вивченні ензиму проліл 3-гідроксилази (PHD3). Попередні дослідження показали, що PHD3 відіграє певну роль у регулюванні жирового обміну при ракових захворюваннях. Тепер виявилося, що за умови достатнього надходження поживних речовин PHD3 блокує непотрібний жировий обмін. Але коли ресурсів не вистачає і потрібне залучення додаткового джерела енергії, то його гальмівна дія зупиняється. Тож вчені вирішили перевірити, що буде, якщо штучно заблокувати дію молекули, що перешкоджає спалювати жир.

Що показали досліди на тваринах?

Експерименти на мишах показали, що ті з них, які через генетичні зміни мали недостатньо ензиму PHD3, бігли на 40 відсотків довше і на 50 відсотків далі на бігових доріжках, у порівнянні зі звичайними мишами із контрольної групи. Вони також мали підвищені показники жирового обміну, що вказує на активніше спалювання жиру, та маркеру аеробної витривалості VO2max, що позначає максимальне надходження кисню під час фізичних навантажень.

Вчені кажуть, що результати дослідження пропонують новий потенційний підхід до підвищення продуктивності фізичних вправ шляхом пригнічення ензиму PHD3. Але через те, що поки що мало відомо про негативні сторони нестачі цієї речовини, потрібно провести додаткові вивчення перед тим, як випробовувати метод на людях.