Психологія
Психологія

Мікроперерви під час робочого дня допомогли краще зосереджуватися на роботі

Американські психологи з'ясували, що короткі перерви на кілька хвилин протягом робочого дня дозволяють краще зосереджуватися на роботі та відновлювати енергію. Особливу вигоду в продуктивність вони приносять працівникам, які починають роботи втомленими, наприклад, від нестачі сну, йдеться у статті журналу Journal of Applied Psychology.

Чому це вивчали?

Для багатьох працівників, особливо тих, що працюють в офісі, тема перерви від роботи є болючою. Часто єдиним відволіканням від роботи є швидкий обід, і навіть він часто проходить, не відходячи від робочого місця. Такий темп без перепочинку неминуче призводить до втоми та зниження працездатності. Хоча ідея про те, що короткі перерви, навпаки, допомагають краще концентруватися на роботі, побутує вже давно, роботодавці не поспішають схвалювати балачки своїх підлеглих у робочий час. Але дедалі більше наукових досліджень також свідчать про те, що у такий спосіб вони тільки заважають продуктивності. Таким є і нове дослідження психологів з Університету Північної Кароліни.

Яке дослідження провели?

До нового дослідження вчені залучили дві групи офісних працівників. 98 з них працювали у Сполучених Штатах Америки та брали участь у дослідженні протягом десяти днів, а ще 222 особи були з Південної Кореї, і вони були учасниками протягом п'яти днів. Під час вивчення науковці відстежували переміщення працівників протягом дня, щоб з'ясувати, хто і як часто робить перерви. Також вчені аналізували через опитувальники якість їхнього сну та рівні втоми, а крім того оцінювали, наскільки заохоченими були працівники в роботі та які їхні успіхи. Опитування піддослідні проходили тричі на день: вранці, після обіду та в кінці робочого дня.

Яких висновків дійшли науковці?

Люди, які прийшли на роботу вже втомленими з певних причин, частіше за інших робили мікроперерви на кілька хвилин: відволікалися на короткі розмови, перекуси тощо. Проте, як свідчать результати дослідження, саме це допомагало працівникам відновити частково енергію та залишатися більш зосередженими на роботі. Крім цього, працівники частіше дозволяли собі короткий перепочинок, якщо відчували, що їхній роботодавець турбується про здоров'я та добробут своїх підлеглих.

Науковці кажуть, підсумовуючи результати, що це в інтересах самої компанії давати працівникам можливість робити мікроперерви, коли вони їх потребують. Так не тільки не втратиться її продуктивність, а можливо навіть, покращиться через збільшення уваги та зосередженості співробітників.