MeerKAT побачив припливні уламки у галактичній групі неподалік

За допомогою телескопа MeerKAT астрономи зафіксували велику кількість холодного нейтрального атомарного водню у групі галактик NGC 7232. На думку вчених, це вказує на припливну взаємодію між галактиками. Препринт відповідної статті доступний на сайті arXiv.org.

Група галактик NGC 7232 і триплет галактик. B. Namumba et al.

Що відомо про групи галактик?

Широко відомо, що на такі властивості галактики, як морфологія, вміст газу і формування зірок впливає взаємодія між галактиками та їхнім середовищем. Більшість галактик у ближньому Всесвіті перебувають у невеликих групах. Взаємодію їхніх елементів можна вивчати за розміром та формою приливних хвостів, мостів та інших припливних уламків. У ієрархічному сценарії формування групи галактик є будівельними блоками великих галактичних скупчень. Існує припущення, що перш ніж сформувати скупчення галактики повинні пройти певну попередню обробку (наприклад, змінити форму чи вміст газу) через припливну взаємодію. Таким чином, деякі кінцеві властивості галактик, які ми спостерігаються у скупченнях, утворилися завдяки процесам, що передували утворенню скупчені та відбувалися в дуже різних умовах.

Яку групу досліджували астрономи?

Група галактик NGC 7232 розташована на відстані близько 24 мегапарсек (78 мільйонів світлових років). Тут міститься різноманітний набір газоподібних структур, що вказують на взаємодію між галактиками. Група налічує 19 членів, чотири з яких є яскравими галактиками. Три спіральні галактики, NGC 7232, NGC 7232B і NGC 7233, розділені відстанню близько 35 кілопарсек (114 тисяч світлових років), тож вони складають триплет NGC 7232/3. Лінзоподібна галактика IC 5181 розташована на південному заходів від триплету. Дослідники проаналізували цю групу за допомогою телескопа MeerKAT.

Що вони відшукали?

Астрономи зафіксували розширені потоки нейтрального атомарного водню навколо триплету галактик NGC 7232/3. Структура завдовжки у 140 кілопарсек (457 тисяч світлових років), а маса водню в ній дорівнює близько 4,5 мільярдів сонячних мас, що становить більше половини загальної маси нейтрального атомарного водню триплету. Крім того, форма галактик, що входять до триплету, спотворена, що вказує на взаємодії між ними. Астрономи також з’ясували, що NGC 7232 та NGC 7233 втратили переважну більшість їхньої очікуваної маси атомарного нейтрального водню, на відміну від NGC 7232B. Швидкість руху NGC 7233 та NGC 7232 дорівнює швидкості руху припливних уламків водню. Таким чином, дослідники роблять висновок, що NGC 7232B не втратила велику кількість газу в середовище всередині триплету, і що більша частина цих припливних уламків походить з пари галактик NGC 7233 та NGC 7232.