Малюнок з єгипетської усипальні може вказувати на вимерлий вид гусей

Дослідник порівняв візуальний вигляд зображень гусей з єгипетської усипальні віком 4600 років з відомими видами. Виявилося, що один із зображених птахів не схожий на жоден з них. Враховуючи, що інші зображення цієї усипальні точно відображають тварин, можливо, цей птах вказує на вимерлий таксон. Стаття про це надрукована у журналі Journal of Archaeological Science: Reports.

Що аналізував дослідник?

Зображення, що походить з єгипетської усипальні Ітет, дружини принца Нефермаата, зараз знаходиться в Єгипетському музеї в Каїрі. Йому близько 4600 років. Малюнки гусей було частиною більшої сцени, знайденої на північній стіні усипальні. Над ними було зображено чоловіків, які ловлять птахів та підносять у дар власниці могили. Художник детально зобразив кольори та текстури пір’я птахів.

C.K. Wilkinson

Який аналіз він провів?

Дослідник застосував так звані критерії Тобіаса, щоб визначити, до яких видів належать гуси на фресці. Цей метод ідентифікації полягає у кількісному вимірюванні ключових особливостей птахів. Вчений порівняв візуальний вигляд, забарвлення та відмітини на тілі птахів з кількома видами: гускою сірою (Anser anser), гуменником великими (A. fabalis), гускою білолобою (A. albifrons) та казаркою червоноволою (Branta ruficollis). Один з трьох графічно різних представлених типів гусей виявився не схожим на жоден з відомих видів.

Зображення гуся, реконструкція та порівняння з казаркою червоноволою. C.K. Wilkinson, A. Romilio, Tambako the Jaguar

Так як інші зображення фауни з усипальні Ітет демонструють точні сучасні види, можливо, третій тип гусей відображає новий, раніше невідомий вимерлий таксон. Крім того, археологи не знаходили на місцях розкопок у Єгипті кісток сучасних казарок червоноволих, а на Криті були знайдені кістки подібного, але не ідентичного птаха. Втім, можливо, зображення є неправильним представленням відомого виду або ж цілковитою вигадкою, яка поєднала кілька особливостей різних видів гусей.