Астрономія

«Люсі» вдалося частково розгорнути другу сонячну панель

Відправлена вивчати троянців Юпітера «Люсі» частково розгорнула свою другу сонячну панель. За словами NASА, вона виробляє майже таку саму кількість енергії, що і повністю розгорнута, а тому «Люсі» виводять зі стану безпечного режиму та планують для неї перший гравітаційний маневр на середину грудня. Поки панель залишається на захисному тросі, а у NASA навіть розглядають варіант залишити її у такому стані і у подальшій роботі.

NASA’s Goddard Space Flight Center

Що сталося з «Люсі»?

16 жовтня з мису Канаверал на ракеті-носії Atlas V 401 NASA відправили у космос першу місію з дослідження троянських астероїдів Юпітера на ім'я Lucy («Люсі»). За 12 років вона має відвідати вісім астероїдів, шість з яких потрапили у резонанс 1:1 з Юпітером, а також стане першою, хто облетить Землю із зовнішньої частини Сонячної системи.

Atlas V 401 успішно доставив «Люсі» у четверту точку Лагранжа системи Сонце-Юпітер, так що NASA навіть не довелося звертатися до резервного гравітаційного маневру для корекції траєкторії. Втім, вже наступного дня агентство повідомило, що станції не вдалося розгорнути свою другу сонячну панель. Обидві сонячні батареї мають загальну площу у 51 квадратний метр та є головним ресурсом «Люсі». За словами NASA, вони обидві успішно підключилися і почали заряджати акумулятор, однак кількість енергії з однієї з них була меншою.

NASA’s Goddard Space Flight Center

Як працює станція зараз?

NASA продовжує збирати дані, щоб визначити, наскільки вдалося розгорнути другу панель «Люсі». Однак, вже зараз відомо, що кількість енергії, яку вона приносить станції, майже зрівнялася із потужністю першої панелі — від 75 до 95 відсотків. Цього рівня достатньо підтримки працездатності космічного корабля, тому команда місії прийняла рішення вивести станцію з безпечного режиму.

«Люсі» успішно запустила двигуни, щоб розвернутися для майбутніх маневрів. Поки її розвертають у бік Землі, щоб перевірити справність всіх наукових інструментів, а панель залишають на захисному тросі, який потрібен для розгортання. Команда навіть розглядає варіант залишити його у цьому положенні. Будь-яка спроба безпечного повторного розгортання масиву відбудеться не раніше ніж 16 листопада.

Наступний великий маневр планують уже на середину грудня. За планами місії, першим для станції стане астероїд головного поясу (52246) Дональдджохансон. Його назвали на честь антрополога, який знайшов австралопітека Люсі, на честь якої у свою чергу назвали і місію.

Більше про маршрут місії ми розповідали у новині про готовність «Люсі» до запуску, а про троянців і греків Юпітера детальніше можна почитати у нашому матеріалі «Малі тіла Сонячної системи і де їх шукати». Також на середину грудня, а зокрема на 18 число, заплановано запуск наступника «Габбла» — телескопа імені Джеймса Вебба.

Фото в анонсі: NASA’s Goddard Space Flight Center