Астрономія

Кулясті скупчення галактики Мессьє 85 вказали на її нещодавнє зіткнення

Астрономи проаналізували рух та зоряну популяцію кулястих скупчень галактики Мессьє 85 та дійшли висновку, що вони діляться на три різних групи. Дослідження дозволило виміряти динамічну масу галактики та вказало на нещодавнє зіткнення, яке вона пережила. Препринт відповідної статті знаходиться на сайті arXiv.org.

Що відомо про галактику Мессьє 85?

Еліптична галактика Мессьє 85, або М85, розташована на відстані 60 мільйонів світлових років від Землі у сузір’ї Волосся Вероніки. Такі масивні еліптичні галактики утворюються шляхом ієрархічного злиття інших галактик. На злиття Мессьє 85 вказує її складна зовнішня структура з оболонками та складками. За підрахунками, ця подія відбулася від 4 до 7 мільярдів років тому. Однак через особливості залишків цього злиття багато властивостей M85 усе ще залишаються невизначеними, як і її морфологічний тип.

Команда астрономів проаналізувала кулясті зоряні скупчення в М85, щоб дослідити гало галактики. Дослідники ідентифікували 89 таких скупчень та на основі вимірювань їхніх радіальних швидкостей розділили їх на три групи відповідно до їхніх кольорів: синю, зелену та червону. Хоча було встановлено, що вік скупчень усіх груп становить близько 10 мільярдів років, виявилося, що вони демонструють помітні відмінності у просторовому розподілі, характері руху та металічних характеристиках.

Ці відмінності дозволяють припустити, що кулясті скупчення різних груп формувалися і еволюціонували по-різному. Так, скупчення синьої групи в M85 мають кінематичні та металічні властивості, подібні до інших ранніх масивних галактик. Однак дві інші групи мають своєрідну кінематику, яку неможливо пояснити типовими сценаріями їхнього формування. Зелена група може походити з площини M85, а червона може бути залишком, утвореним у результаті нещодавнього злиття. Також за допомогою кулястих скупчень астрономи змогли вирахувати, що динамічна маса галактики становить 3,8 трильйонів сонячних мас.