Коронавірус.Коротко - 5 листопада

Попередні досліди вказали на стійкість рогівки до зараження SARS-CoV-2

Досліди вчених з Університету Вашингтона в Сент-Луїсі показали, що рогівка ока людини є стійкою до коронавірусної інфекції, йдеться у статті журналу Cell Reports. Водночас автори наголошують, що їхні результати потребують перевірки додатковими дослідження.

У своїх дослідах науковці протестували зразки рогівок ока 25 донорів, як містили невелику кількість кон’юнктивальної тканини, та лабораторних мишей. Тканини перевірили на сприйнятливість до трьох вірусів: SARS-CoV-2, вірусу Зіка та вірусу простого герпесу першого типу (HSV-1), який викликає “простуду на губах”. Попри те, що рогівка та кон’юнктива мають рецептори до нового коронавірусу, SARS-CoV-2 не показав ознак розмноження у цих тканинах, на відміну від двох інших тестованих вірусів.

Але дослідники звертають увагу, що ці результати не є вагомою причиною для відмови від захисних окулярів та щитків для медичних працівників. Не зважаючи на те, що всі донорські тканини ока виявилися стійкими до інфікування, вибірка у дослідженні недостатня для ствердження, що інфікуватися SARS-CoV-2 через очі неможливо.

Виявлено нову причину утворення тромбів у пацієнтів з COVID-19

Небезпечні для життя тромби в судинах важких пацієнтів з COVID-19 можуть формуватися внаслідок автоімунних процесів, згідно з дослідженнями американських вчених, опублікованому в журналі Science Translational Medicine.

Дослідники з Мічиганського університету з’ясували, що деякі тромби у важкохворих на коронавірусну інфекцію можуть спричинятися автоантитілами, які замість того, щоб боротися зі збудником, атакують молекули на поверхнях власних клітин кровоносних судин. Цей процес запускає реакцію імунних клітин нейтрофілів, які вивільняють нитки ДНК, що зв’язують собою еритроцити та тромбоцити, призводячи до утворення клейких згустків. Мікроскопічні тромби можуть обмежувати кровотік у легенях пацієнтів та погіршувати кисневий обмін, загрожуючи їхньому життю.

Такий стан вчені бачать не вперше, але раніше його зустрічали у пацієнтів з діагнозом антифосфоліпідний синдром, що є автоімунним захворюванням. Зв’язок автоантитіл з COVID-19 виявився несподіваним, кажуть автори. Половина з досліджених ними госпіталізованих пацієнтів з коронавірусною інфекцією мали принаймні одне з таких антитіл. А половина важкохворих пацієнтів мала комбінацію високого рівня автоантитіл з небезпечними нейтрофілами.

Штучний інтелект навчили розпізнавати COVID-19 по кашлю

Дослідники з Массачусетського технологічного інституту створили алгоритм штучного інтелекту, який може виявляти безсимптомних носіїв SARS-CoV-2, аналізуючи їхній кашель. Детальний опис процесу створення вони опублікували у статті журналу IEEE Open Journal of Engineering in Medicine and Biology.

Для побудови моделі вчені використали інформацію про понад 70 тисяч людей, які записали звуки свого “вимушеного” кашлю на спеціальному сайті. 2 660 людей із них мали діагностований COVID-19 із симптомами чи без.

Натренований на цих звуках, алгоритм зміг успішно визначити людей з COVID-19 у 98,5 відсотках випадків. А що стосується безсимптомних носіїв, то тут машина продемонструвала стовідсоткову точність.

Словаччина на вихідних протестувала дві третини своїх громадян на COVID-19

Цими вихідними Словаччина провела загальнонаціональне тестування своїх громадян на коронавірусну інфекцію. Загалом обстежили 3,625 мільйона людей віком понад 10 років із 5,4 мільйона населення країни, зазначають The Guardian.

Міністр охорони Словаччини Ярослав Надь заявив, що із загальної кількості обстежених інфікованими виявилися 38 359 словаків, що складає 1,06 відсотка громадян. Ці люди повинні пройти десятиденну самоізоляцію, а решта може відвідувати громадські місця за умови наявності сертифікату про негативний результат тестування.

Словаччина прагне бути серед перших у світі країн, які протестували всю свою популяцію. Прем’єр-міністр країни Ігор Матович відмітив, що вони й надалі проводитимуть такі тестування, щоб взяти поширення нового коронавірусу під контроль без необхідності вживання жорстких обмежувальних заходів. Вчасне виявлення інфікованих та поміщення їх на самоізоляцію допоможе уберегти від зараження значну кількість людей і, відповідно, знизити навантаження на систему охорони здоров’я.