Коронавірус.Коротко — 15 вересня

AstraZeneca відновила тестування своєї вакцини

Англо-шведська фармацевтична компанія AstraZeneca відновила проведення тестування на людях своєї вакцини проти COVID-19 у Великобританії після того, як минулого тижня оголосила про тимчасове припинення дослідження внаслідок погіршення здоров’я одного з учасників. Про це повідомляють на сайті компанії.

Представники AstraZeneca заявили, що управління по регулюванню охорони здоров’я та лікарських засобів (MHRA) підтвердило безпеку вакцин, а влада Великобританії рекомендує продовжити тестування.

Минулого тижня стало відомо, що в одного з учасників тестування вакцини проти коронавірусу від компанії AstraZeneca раптово погіршився стан здоров’я, що може бути пов’язано зі щепленням. Компанія оголосила про тимчасове глобальне припинення проведення клінічних досліджень ефективності вакцини, щоб дати змогу всім незалежним комітетам та державним органам провести аналіз безпеки проведення досліджень.

Вакцини проти коронавірусу компанії AstraZeneca одними з першими почали проходити масове тестування в межах третьої фази клінічних досліджень. Її вже випробували на собі 18 тисяч добровольців з Великобританії, США, ПАР та Бразилії.

SARS-CoV-2 інфікував клітини мозку

Згідно з новим дослідженням міжнародної групи дослідників, новий коронавірус може заражати мозкові клітини та використовувати їх для розмноження. Це перше дослідження, яке надає докази інфікування SARS-CoV-2 клітин мозку, однак воно поки що опубліковано на сервері препринтів bioRxiv, тож ще не було рецензованим.

Попередні дослідження вказували на різні форми ушкодження мозку, пов’язані з інфекцією COVID-19, тому група вчених провела власні дослідження. Вони дослідили мозкові тканини померлих внаслідок коронавірусної інфекції пацієнтів та знайшли інфіковані вірусом нейрони в корі головного мозку. Вчені виявили в дослідах на органоїдах можливий шлях проникнення вірусу через ACE2 рецептор на клітинах, однак невідомо, чи це правдиво щодо людського організму.

Харчування поза домом пов’язали з високим ризиком зараження COVID-19

Ризик заразитися COVID-19 може бути вищим при харчуванні поза домом, ніж навіть при відвідуванні громадського транспорту, йдеться у дослідженні американського Центру контролю та профілактики захворювань (CDC).

Вчені проаналізували інформацію від 314 дорослих американців, які пройшли тест на COVID-19. Половина з них отримали позитивний результат і вони вдвічі частіше повідомляли, що відвідували заклади харчування протягом останніх 14 діб, ніж ті, хто отримав негативний результат тестування. Коли науковці виключили з аналізу тих, хто мав контакти з інфікованими, то виявилося, що решта людей з позитивним результатом втричі частіше харчувалися поза домом та приблизно в чотири рази частіше повідомляли, що відвідували кафе або бари.

Жодна інша активність згідно з опитуванням не пов’язана так з підвищеним ризиком зараження COVID-19. Обмеженням дослідження автори зазначають те, що вони не включали різницю між харчуванням в закритому приміщенні та на подвір’ї.

Компонент антитіла допоміг знищити SARS-CoV-2 у тварин

Вчені з Університету Піттсбурга відкрили найменшу біологічну молекулу, яка може ефективно знищувати вірус SARS-CoV-2, зазначається у статті науковців у журналі Cell.

Дослідники виявили, що компонент антитіла, який вдесятеро менший від звичайного розміру антитіла, може бути використаний для розроблення ліків та препаратів для профілактики COVID-19. Завдяки малим розмірам молекула може легко проходити крізь тканини організму та вводити лікарський препарат до місця призначення, наприклад через інгаляції.

Ефективність винаходу вже перевірили під час експериментів на мишах та хом’яках.

Дослідження виявило зв’язок групи крові з ризиком зараження COVID-19 та пов’язаний з важкістю симптомів ген

Дослідження, проведене приватною біотехнологічною компанією 23andMe, показало, що люди з першою групою крові менш схильні заражатися Covid-19. А ті, хто має позитивний результат тестування та специфічний варіант одного з генів, мають вищі шанси розвитку важких респіраторних симптомів. Дослідження оприлюднене на сервері препринтів medRxiv та ще не пройшло рецензування.

Дослідники виявили, що гени, які кодують групу крові людини, пов’язані з діагностуванням COVID-19. Зокрема, у людей з першою групою крові рідше виявляють коронавірусну інфекцію. А ген SLC6A20 на хромосомі 3, як виявили вчені, може бути пов’язаний із важчим протіканням інфекції.