Китайський супутник підштовхнув інший до «поховальної орбіти»

Китай міг використати свій супутник SJ-21 як буксир для іншого супутника CompassG2, який завершив свою роботу. Про це повідомляє компанія ExoAnalytic Solutions, яка займається моніторингом навколоземної орбіти. За її даними, SJ-21 зістикувався з CompassG2, щоб відбуксувати його на так звану орбіту поховання, куди переводять супутники після завершення їхньої експлуатації.

satellitedashboard.org

24 жовтня минулого року з китайського космодрому Січан стався запуск супутника SJ-21, який, як повідомляли ЗМІ Китаю, признається для «випробування технології зі зменшення космічного сміття на геостаціонарній орбіті». Більше про апарат невідомо, однак з огляду на формулювання, він міг би або за допомогою палива подовжити життя супутникам, які припинили роботу на геостаціонарній орбіті, або відбуксувати їх приблизно на 200-300 кілометрів вище на так звану «поховальну орбіту», щоб вони не заважали роботі інших.

Американська компанія ExoAnalytic Solutions, яка за допомогою мережі телескопів надає послуги з надання астрометричних і фотометричних даних про супутники і космічне сміття на навколоземній орбіті, припускає, що SJ-21 є китайською технологією саме космічного буксира.

22 січня він на кілька годин зник зі свого положення, хоча до того наближався до іншого китайського супутника — Compass G2. Вочевидь, поки SJ-21 був поза зоною видимості телескопів, він пристикувався до Compass G2, відбуксував його на «поховальну орбіту», а потім відокремився від нього і повернувся на орбіту біля геостаціонарної. Момент відділення вже удалося відстежити системою телескопів ExoAnalytic Solutions.

ExoAnalytic Solutions / Youtube

Більше про космічне сміття і про те, як прибирати у космосі, ми розповідали у нашому матеріалі «Звідки береться космічне сміття?».

Фото в анонсі: satellitedashboard.org