Кишкові бактерії покращили результати імунотерапії раку

Дослід канадських науковців на мишах показав, що деякі види кишкових бактерій продукують сполуку, яка взаємодіє із клітинами імунітету та може допомогти боротися із раком шляхом імунотерапії. Опис дослідження опублікований у журналі Science.

Імунотерапія шляхом інгібування контрольних точок є одним із потужних нових інструментів у боротьбі з раком. Але його недолік у тому, що лікування спрацьовує не у всіх пацієнтів. Багато досліджень було проведено, щоб знайти ту змінну, яка впливає на ефективність лікування. Канадські дослідники вважають, що відповідь потрібно шукати в бактеріях.

Що з них можна взяти?

Вчені кажуть, що їхнє дослідження базувалося на доказах того, що кишкова мікробіота може проявляти протипухлинну дію та робити ефективнішою імунотерапію раку. В ході проведення експерименту на мишах науковці виділили три конкретні види бактерій, пов’язані з позитивними результатами імунотерапії - Bifidobacterium pseudolongum, Lactobacillus johnsonii та Olsenella.

Після цього науковці спробували визначити, що об’єднує ці бактерії. Спільним для них виявилося продукування молекули, що носить назву інозин. Ця речовина взаємодіє безпосередньо із Т-клітинами та, виявляється, настільки покращує результати лікування, що у деяких мишей повністю зникали клітини колоректального раку.

То відкрито новий метод лікування раку?

Поки що не можна однозначно говорити про прорив у терапії раку. Наступним кроком у цьому дослідженні буде виявлення побічних ефектів вторинних метаболітів інозину - ксантину та гіпоксантину. Також попереду тестування ефективності використання власне самого інозину в терапії раку.

Днями ми вже писали про те, як американські вчені заявили, що запропонували власний спосіб терапії раку. Вони показали, що блокування білка, який виділяється клітинами пухлин, за допомогою антитіл теж покращує результати імунотерапії раку.