Кількість Ті-Рексів за увесь час їхнього існування оцінили у 2,5 мільярди

Дослідники використали співвідношення між густотою популяції та масою тіла живих видів тварин, поєднали ці дані із знаннями про Tyrannosaurus rex та вирахували його чисельність. Виявилося, що одночасно існувало 20 000 особин цього виду, він пережив 127 000 поколінь, а загальна кількість цих динозаврів за увесь час становила близько 2,5 мільярда особин. Стаття про це надрукована у журналі Science.

Shutterstock / Warpaint

Як можна оцінити чисельність вимерлого виду?

Викопний матеріал дозволяє палеонтологам дізнатися багато даних, включаючи навіть розміри клітин і, отже, розміри геномів. Однак кількісне визначення густоти та чисельності певного виду є набагато складнішими завданнями. Справа в тому, що невідомо, як часто його особини перетворювалися на скам’янілості, тому сама лише їхня кількість не може бути використана для розрахунку цих змінних. Тим не менше, серед живих видів простежується сильний взаємозв'язок між густотою популяції та масою тіла, що дає змогу оцінити змінність рівнів популяції. У новому дослідженні палеонтологи вирішили використати цей підхід, щоб оцінити популяцію одного з найбільш вивчених динозаврів, Tyrannosaurus rex. Вони врахували, що дорослий тиранозавр цього виду важив у середньому 5200 кілограмів.

Будова тіла Tyrannosaurus rex. Danielle Dufault, Royal Ontario Museum.

Що показали результати дослідження?

Дослідники виявили, що густота популяції Tyrannosaurus rex становила приблизно 0,0091 особин на квадратний кілометр, тоді як ареал їхнього проживання складав 2,3 мільйонів квадратних кілометрів. Помноживши ці дані, вчені вирахували, що середній розмір популяції становив 20 000 особин. Щоб оцінити загальну кількість Tyrannosaurus rex, яка коли-небудь існувала, палеонтологи помножили чисельність постійної популяції на загальну кількість поколінь, які пережив вид. Для оцінки цієї кількості вони розділили оцінений часовий діапазон існування виду на тривалість існування одного покоління. В середньому, тривалість життя однієї особини складала 19 років. Таким чином, вчені змогли вирахувати, що вид нараховував 127 000 поколінь, а загальна кількість Tyrannosaurus rex, яка коли-небудь існувала, становила 2,5 мільярди особин.