Технології

Камера смартфону діагностувала діабет із точністю 80 відсотків

Вчені Каліфорнійського університету в Сан-Франциско продемонстрували спосіб діагностики діабету другого типу з використанням лише камери та спалаху смартфону. Спосіб показав 80-відсоткову точність і базується на методі фотоплетизмографії, який за допомогою світла дає змогу визначати зміни об’єму крові. Стаття науковців з описом нового методу вийшла в журналі Nature Medicine.

Діабетом страждає понад 450 мільйонів людей у світі й із кожним роком хворих стає більше. Але однією з проблем у діагностиці діабету другого типу є те, що довгий час він може протікати безсимптомно. Водночас зараз не вистачає неінвазивних та широкомасштабних інструментів для виявлення цієї хвороби, що й замотивувало американських вчених розробити власну технологію.

Як це працює?

В основі запропонованого способу - метод фотоплетизмографії (ФПГ). Ця техніка передбачає освітлення тканин організму для виявлення змін об’єму крові в них. Технологія найбільш відома тим, що використовується в датчиках, схожих на прищіпки, які лікарі в лікарнях накладають на палець пацієнта, щоб відстежувати частоту серцевих скорочень і рівень кисню в крові.

Дослідники припустили, що камера смартфону має можливість фіксувати сигнали ФПГ, тож гіпотетично може виявляти пошкоджені внаслідок діабету судини. Щоб це перевірити, вчені розробили алгоритм нейронної мережі, який проаналізував 2,6 мільйона записів ФПГ від більш ніж 53 тисяч хворих на діабет людей.

Що показав експеримент?

Роботу алгоритму випробували на людях, прикладаючи до кінчиків їхніх пальців спалах і камеру смартфону. Результати показали, що система успішно виявила діабет у приблизно 80 відсотків осіб. Точність прогнозу алгоритму ще більше покращилася, коли до неї додали іншу інформацію про пацієнтів, наприклад, індекс маси тіла та вік.

Дослідники вважають, що хоча їхнє дослідження потребує додаткових тестувань, воно є доволі перспективним, бо пропонує дешевий, але водночас точний інструмент для діагностики діабету другого типу. Наступним кроком буде розроблення свого роду мобільного додатку для виявлення діабету та шляхів включення цього інструменту в наявну скринінгову практику.