Інженери запропонували хітин в якості будівельного матеріалу на Марсі

Якщо пілотовані місії на Марс призведуть до його колонізації - перше житло виглядатиме так / PLOS One, 2020

Інструменти та укриття на Марсі запропонували будувати з хітину - найпоширенішого органічного елементу на Землі. Сінгапурські вчені додали у марсовий грунт хітозан - речовину, яку можна отримати з екзоскелетів членистоногих, таких як ракоподібні та комахи, і отримали модель будинку, гайкового ключа та навіть залатали труби. Стаття опублікована в Public Library of Science One.

Чому саме хітин?

Технологія, застосована вченими, була першочергово розроблена для замкнених екосистем у міському середовищі, проте її можна ефективно застосовувати і для виробництва матеріалів у закритому дефіцитному середовищі, такому як Марс. Єдиний, матеріал на Марсі, який можна буде використовувати - його власний грунт, реголіт. В своєму дослідженні інженери з’ясували, що поєднання одного з найпоширеніших органічних полімерів - хітозану, який вони отримали з креветок, та моделі марсіанського грунту, утворює зручний будівельний матеріал - біоліт.

Вчені використовували різні співвідношення хітозану та реголіту в біоліті, і саме діапазон від 1:75 до 1:100 призвів до кристалізації композиту в тверді структури з максимальною стійкістю до деформацій. Біоліт - достатньо стійкий матеріал для підтримки життєдіяльності перших колоністів з мінімальними витратами енергії, часу та спеціального обладнання. Тому, оскільки в марсіанські колонії астронавти планують взяти з собою ракоподібнихі та комах, їх можна буде використовувати не лише як джерело білку, а і отримувати з їхніх тіл хітин.

Що можна побудувати з хітину?

Для перевірки своєї теорії інженери побудували з біоліту фігурку марсіанського поселенця, циліндр, гайковий ключ та склеїли надруковані на ЗD принтері деталі можливого марсіанського будинку. Ще вчені вирішили залатати біолітом трубу, і він відмінно показав себе у взаємодії з іншими матеріалами, у тому числі із самим собою. Так, труба, загерметизована біолітом, більше не протікала, а склеєні між собою біолітні диски витримали тиск до 117 мегапаскаль.

Цей матеріал дозволяє швидко виготовляти предмети, починаючи від основних інструментів і закінчуючи, можливо, навіть твердими укриттями, які могли б підтримувати людей в середовищі Марса. Так, інженери стверджують, що повноцінний п’ятиметровий будинок з біоліту на Марсі можна буде побудувати за два дні.