Медицина

Грози ускладнюють дихання літніх людей

Дослідження американських вчених показало, що стан здоров’я літніх людей під час грози може погіршуватися. Протягом 14 останніх років саме під час штормових днів за невідкладною допомогою зверталося більше американців старше 65 років. Зокрема, їх турбували астма та хронічне обструктивне захворювання легень. Про це повідомляють автори статті у журналі JAMAInternal Medicine.

З середини 1980-х років вчені висувають теорії, що грози можуть негативно впливати на здоров'я людей. Із сильними бурями пов’язали респіраторні захворювання, нічне апное та навіть артрит, через що хворі на нього люди ніби-то можуть ефективно передбачати таку погоду. Очікується, що зі зростанням глобальної температури грози будуть ставати сильнішими, тож необхідно досконало вивчити їхній вплив на людський організм.

Саме тому дослідники вирішили глибше дослідити цей зв’язок на основі великого масиву даних. Зокрема, вони зібрали свідчення про погоду в США у період з січня 1999 року по грудень 2012 року та співставили їх із даними про звернення до швидкої допомоги американців старше 65 років, зокрема, через респіраторні хвороби. Аналіз виявив невелике, але помітне збільшення таких звернень під час грозових днів для пацієнтів із астмою та хронічним обструктивним захворюванням легень. Дослідники виявили 52 тисячі таких додаткових звернень за чотирнадцятирічний період. Попередні роботи пов’язували загострення астми під час грози із пилком алергенних рослин, кількість якого зростає за таких погодних умов, але виявилося, що візити до лікарні зростали ще напередодні бурі. Вчені не виключають вплив пилка, але впевнені, що не він не є основною причиною. Імовірно, на загострення хвороб перед грозою впливають підвищення температури та забруднення повітря.

У досліджені не вказано профілактичних засобів для протидії загостренню хвороб, проте його автори радять пацієнтам використовувати інгалятори під час гроз.