Астрономія

Галактика Південна Вертушка в об’єктиві Dark Energy Camera

Dark Energy Camera, що була задіяна в огляді неба Dark Energy Survey, створила одне з найглибших зображень спіральної галактики Мессьє 83, або Південна Вертушка. Про це йдеться на сайті NOIRLab.

Що відомо про цю галактику?

TIO/NOIRLab/DOE/NSF/AURA. Acknowledgment: M. Soraisam (University of Illinois). Image processing: Travis Rector (University of Alaska Anchorage), Mahdi Zamani & Davide de Martin

Розташована у південному сузір'ї Гідри галактика Південна Вертушка знаходиться на відстані приблизно 15 мільйонів світлових років від нас. Вона орієнтована таким чином, що спостерігачі на Землі можуть бачити її спіральну структуру в надзвичайних деталях. Діаметр галактики складає близько 50 000 світлових років. На зображенні можна побачити темні смуги пилу та червонуваті згустки світла, що представляють собою водневі хмари, в яких зароджуються зірки. Інтенсивне ультрафіолетове світло, яке вони випромінюють, змушує хмари світитися. У центрі галактики знаходиться дві надмасивні чорні діри.

NOIRLabAstro / YouTube

Як створили зображення?

Зображення створили за допомогою Dark Energy Camera (DECam), встановленої на 4-метровому телескопі імені Віктора Бланко. Її використовували під час огляду неба Dark Energy Survey з 2013 по 2019 рік, наразі вона вже завершила свою основну роботу. За допомогою цього огляду вчені створили мапу мільйонів галактик і досліджували наднові, щоб дізнатися більше про темну енергію, яка змушує Всесвіт розширюватися з прискоренням.

Dark Energy Camera. NOIRLab

Для того, щоб зобразити Південну Вертушку, дослідники використали шість фільтрів з різними довжинами хвиль світла. Тобто, вчені спостерігали різні деталі цієї галактики, які потім об’єднали в одне композитне зображення. Для його створення DECam зробила 163 експозиції, що загалом тривали понад 11,3 години.