Біологія

Феромони допомогли котам і собакам прижитися в спільному домі

Дослідники з Лінкольнського університету показали, що заспокійливі феромони для домашніх тварин можуть використовуватися для побудови більш приязних відносин котів і собак, коли вони проживають у одному будинку. Вчені досліджували ефективність таких популярних комерційних феромонів, як Фелівей Friends та Адаптіл. Результатами дослідження науковці поділилися у статті журналу Frontiers in Veterinary Science.

Чи не кожному відомі історії, коли коти і собаки вели не тільки мирне співіснування, а й мали цілком дружні відносини. Проте, такі ситуації є винятками і в більшості випадків господарі безуспішно намагаються пристосувати двох улюбленців до комфортного для обох співжиття у спільному домі.

Як подружити домашніх улюбленців?

Британські етологи припустили, що використання синтетичних феромонів для котів і собак, які продаються як заспокійливі засоби для домашніх тварин, можуть сприяти формуванню більш спокійних відносин між ворогуючими тваринами. У своєму дослідженні вчені використовували продукти компанії Ceva Animal Health - феромон Фелівей Friends для котів та Адаптіл для собак. Науковці просили власників котів та собак використовувати один із цих засобів протягом шести тижнів та відстежувати за цей час частоту 10 небажаних взаємодій між тваринами.

І що з цього вийшло?

Результати спостереження вказують на те, що випадки прояву неприязні між тваринами, наприклад, переслідування котів собаками, ховання котів від собак та гавкіт собак на котів, значно скоротилися з часу використання препаратів. Водночас, Адаптіл збільшив частоту прояву позитивних взаємодій між котами та собаками. Наприклад, за умови його використання, тварини частіше проявляли приязне вітання та більше часу проводили разом в одній кімнаті у мирній обстановці. Це стало несподіваним відкриттям, оскільки саме комфорт котів досі вважався вагомішим фактором при досягненні гармонійних відносин із собаками.

Дослід британських вчених став першим, що вивчає можливість використання феромонів для покращення міжвидових відносин двох домашніх тварин. У наступних роботах науковці продовжать вивчати вплив цих засобів на тварин та прагнуть перевірити ефективність комбінації обох препаратів у порівнянні з плацебо.

Важливо зазначити, що хоча вчені зазначили у науковій статті відсутність потенційних конфліктів інтересів, компанія Ceva Animal Health надала свої засоби для тестування безкоштовно та оплатила вільний доступ до наукової статті.