Медицина

Електромагнітні хвилі знизили рівень глюкози у крові мишей

Susan McClellen / University of Iowa Health Care

Відкриття американських вчених демонструє, що для лікування діабету другого типу можна використовувати електромагнітні хвилі. Досліди на мишах та культурі людських клітин печінки показали, що кількагодинний вплив таких хвиль сприяє покращенню чутливості клітин до інсуліну та знижує рівень глюкози у крові. Дослідження оприлюднили у статті журналу Cell Metabolism.

Потреба у новому лікуванні

Лікування діабету другого типу вимагає від хворих постійного вимірювання та контролю рівня глюкози в крові. Інколи буває достатньо регулярно приймати таблетки, які знижують цукор, а в інших випадках необхідно робити ін’єкції інсуліну, щоб не давати хворобі прогресувати. Велика кількість науковців у всьому світі намагаються розробити більш комфортні способи підтримувати здоровий стан діабетиків. Наприклад, нещодавно вчені дослідили на мишах дію мозкової ін’єкції, яка позбавила тварин симптомів діабету другого типу на довгі тижні. А у свіжій роботі група науковців з Університету Айови створила пристрій для “віддаленого контролю” рівня глюкози хворих за допомогою електромагнетизму.

Як це можливо?

Відкриття прийшло до науковців випадково, коли вони взяли мишей від іншої групи вчених, яка досліджувала вплив на їхній мозок електромагнітних хвиль. Оскільки ці миші мали діабет другого типу, то в них мав бути високий рівень цукру в крові, але цього не спостерігалося - показники були в нормі. Тож науковці звернулися до попередніх досліджень впливу електромагнетизму на біологічні системи. Вони з’ясували, що у тілах живих організмів є молекули, які можуть діяти як крихітні магнітні антени, що спричиняє біологічну відповідь на електромагнітні хвилі. Особливу увагу вчені звернули на молекулу супероксид, яка відіграє роль у розвитку діабету другого типу, і має здатність намагнічуватися.

А яке практичне значення цього?

Вчені знову провели досліди на мишах із діабетом. Щодня протягом кількох годин вчені піддавали три різні моделі мишей дії електромагнітних хвиль. З’ясувалося, що це змінює сигналізацію супероксиду у печінці. Зі свого боку це збалансувало оксиданти та антиоксиданти в органі у такий спосіб, що покращило реакцію клітин на інсулін та знизило у тварин рівень глюкози у крові. Дієвість методу перевірили і на людських клітинах печінки, які всього за шість годин впливу електромагнітних хвиль покращили чутливість до інсуліну.

Автори сподіваються, що це допоможе розробити нові методи лікування діабету. Наприклад, кількагодинна процедура під час сну може забезпечити контроль рівня глюкози у крові протягом всього дня. Але, звісно, потрібно провести ще додаткові дослідження.