«Джеймс Вебб» успішно розгорнув сонцезахисний екран

Космічний телескоп імені Джеймса Вебба завершив один з найскладніших етапів своєї підготовки до роботи — розгорнув свій сонцезахисний щит. П'ятишаровий захист має захищати наукові інструменти обсерваторії від сонячного випромінювання і перегрівання. Про успішне розгортання щита NASA повідомило у своєму блозі.

NASA

Що зараз робить «Джеймс Вебб»?

Наприкінці року, 25 грудня, відбулася найочікуваніша космічна подія — запуск телескопа імені Джеймса Вебба. На ракеті Ariane 5 він відправився у другу точку Лагранжа системи Земля-Сонце, де працюватиме наступні 5-10 років. Як наступник «Габбла», він має подібні наукові завдання, однак на їхнє виконання його наділили технологіями «нового покоління», які допоможуть досліджувати космос на потужностях, які «Габблу» не під силу.

І однією з найважливіших частин підготовки до наукової роботи є розгортання сонцезахисного щита, який має підтримувати робочу температуру камер і спектрографів обсерваторії у діапазоні до мінус 233 градусів Цельсію. Розгортати щит почали вже за три дні після запуску телескопа, а про остаточне розгортання NASA повідомило 4 січня.

NASA

Захист складається з п'яти шарів захисту від випромінювання з боку Сонця, Землі і Місяця. Вони компенсують вплив понад як 200 кіловатів сонячної енергії завдяки каптоновим мембранам, розміщеним на щиті, який за розміром можна порівняти із тенісним кортом. Для його розгортання із Землі дистанційно задіяли 139 зі 178 спускових механізмів «Джеймса Вебба», вісім двигунів та приблизно 90 тросів.

NASA

Так наступник «Габбла» завершив найвідповідальніший етап підготовки, який міг принести найбільше поламок і збоїв, тому у NASA вже готуються до розгортання дзеркал обсерваторії. На робочу орбіту біля другої точки Лагранжа «Джеймс Вебб» прибуде приблизно за три тижні, однак у найскладнішого космічного об'єкта людського походження попереду залишається ще принаймні п'ять з половиною місяців на підготовку всіх інструментів, лише після чого ми зможемо отримати перші зображення.

Фото в анонсі: NASA