Дрон Ingenuity здійснив перший тестовий політ на Марсі

Дрон Ingenuity, що є частиною місії Марс 2020, успішно здійснив свій перший політ на Марсі. Він піднявся на три метри вверх, завис на тридцять секунд і опустився на поверхню. NASA здійснювало пряму трансляцію на YouTube, у якій представили дані, отримані з Ingenuity та «Персеверанса».

NASA / YouTube

Що сталося?

Ровер «Персеверанс» доставив дрон Ingenuity на Марс 18 лютого та поставив його на поверхню 3 квітня. З тих пір апарат проходив тести, готуючись до польоту. Зокрема, астрономи перевіряли, як він реагує на перепади температур, як працюють його лопаті, чи може він автономно заряджатися, використовуючи свою сонячну панель. Спершу NASA планувало політ на 11 квітня, але відклало його через проблему із програмним забезпеченням, яку виявили під час тестових операцій з лопатями апарата. Нарешті 19 квітня Ingenuity за шість секунд піднявся у повітря на три метри, завис там на тридцять секунд і опустився вниз. Політ був автономним, тобто його керування здійснювали не з Землі, а системою наведення, навігації та управління, встановленою на Ingenuity. Це пов’язано із затримкою сигналу між Марсом і Землею. Незважаючи на те, що гравітація на Марсі складає приблизно одну третю від земної, тиск атмосфери на поверхню тут становить лише 1% від тиску атмосфери Землі. Лопаті Ingenuity здійснювали 2537 обертів на хвилину, щоб залишитися у повітрі.

Що тепер чекає на місію?

«Персеверанс» зафіксував політ дрона, крім того, сам Ingenuity створив під час нього кілька зображень. Усі ці знімки та відео будуть доступні найближчим часом. Дрон вперше випробував політ на іншій планеті, і тепер астрономи планують здійснити ще декілька з його допомогою. Під час них вони поступово будуть збільшувати відстань та висоту. Потім «Персеверанс» продовжить свою наукову місію, основною ціллю якої є астробіологія — пошук слідів давніх мікроорганізмів на Марсі.